Polecamy lektury, które pomogą Ci odnieść sukces w biznesie, oraz rozwijać siebie i swoją karierę.
Według bazy firm w Polsce jest 3,3 miliona działalności gospodarczych. Według tej samej bazy, w zarządach firm zasiadają 238684 kobiety. Polecamy zatem książki dla kobiet w biznesie:
Autorka, niezwykle znana i ceniona mówczyni motywacyjna, a jednocześnie profesor psychologii na Uniwersytecie Harvarda, uczy jak codziennie zyskiwać pewność siebie. Cała książka wypełniona jest różnymi trikami, które mogą pomóc w przekraczaniu własnych barier i podejmowaniu wyzwań. Jest to światowy bestseller, który sprzedał się w kilkunastu milionach egzemplarzy. Nic dziwnego, dziś wystąpienia publiczne i umiejętność sprzedania siebie są kluczowe w pracy. Dzięki książce Amy Cuddy nauczysz się jak, dzięki prostym ćwiczeniom, zyskać pewność siebie i nie bać się publiczności.
Książka to zbiór 13 historii Polek, które odniosły sukces w biznesie. O swojej drodze na szczyt opowiadają m.in. Aneta Podyma, Beata Osiecka, Beata Stelmach, Danuta Dąbrowska, Iwona Kossmann, Jolanta Zwolińska, Magdalena Nawłoka i Sonia Draga. Dużą zaletą książki jest jej uniwersalność. W tylu opowieściach łatwo odnaleźć fragmenty i sytuacje pasujące do większości wyzwań biznesowych, naprzeciw którym można stanąć, prowadząc własną firmę. „Liderki biznesu” zostały wydane przez PWN, więc o zawartość merytoryczną nie trzeba się martwić.
Jest to książka podejmująca temat przywództwa i tego, jak rozumieć je w XXI wieku, kiedy jest się kobietą. Nie bez powodu autorki zaczynają od zadania pytania, czy istnieje jeszcze szklany sufit, dla kobiet pragnących robić karierę w biznesie. Odpowiedź może zaskoczyć i zachęcić do dalszej lektury. Praca Eagly i Carli, pomimo przystępnego języka, opiera się na imponującej bibliografii liczącej ponad 1000 pozycji. Bez obaw, nie jest to nudna książka naukowa tylko bardzo rzetelnie udokumentowana praca, o tym, jak kobiety mogą zwyciężać w biznesie.
Jedyna biografia w naszym zestawieniu, ale za to naprawdę wyjątkowej osoby. Twórczyni kultowych perfum Chanel No. 5 była nie tylko jedną z najbardziej znanych ikon mody wszechczasów, ale również przebojową bizneswoman i jedną z pierwszych kobiet zarządzających międzynarodową korporacją. Książka pozwala prześledzić fascynującą drogę, jaką Coco Chanel przebyła od sierocińca na sam biznesowy szczyt i zostanie ikoną XX wieku. Bo poza wspaniałą historią jest to opowieść o sile i determinacji tak potrzebnej w biznesie. Doskonała na prezent lub do zabrania na krótki urlop.
Dolina Krzemowa to miejsce, gdzie powstają pomysły i biznesy, którymi żyje cały świat. Książka przedstawia historię 7 Polek, które w tym zdominowanym przez mężczyzn miejscu odniosły sukces. Bohaterki m.in. Zuzanna Stańska, Kamila Sidor i Patrycja Slawuta przekazują swoje doświadczenia i z pracy, i z prowadzenia startupów na niezwykle wymagającym rynku. Jest to pozycja dla wszystkich prowadzących nowoczesne przedsiębiorstwo, nie tylko dla IT i startupów.