1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Zdrowie
  4. >
  5. Joga przy biurku: rozciągnij kręgosłup i wzmocnij ramiona, ćwiczenie 9

Joga przy biurku: rozciągnij kręgosłup i wzmocnij ramiona, ćwiczenie 9

Fot. Sylwia Olszewska
Fot. Sylwia Olszewska
Zobacz galerię 3 Zdjęcia
Ogólne zasady wykonywania asan przy biurku: jeśli używasz krzesła na kółkach – przesuń je pod ścianę, aby było stabilne; nie nadwyrężaj się; zdejmij buty, podłóż książkę pod stopy.

Tu znajdziesz poprzednie ćwiczenia: numer 1, numer 2, numer 3, numer 4, numer 5, numer 6 i numer 7 oraz numer 8.

Wykonanie:

  • możesz wykonać to ćwiczenie w pozycji siedzącej lub stojącej (zdjęcie nr 1 lub 2)
  • jeśli wybierzesz pozycje stojącą, rozstaw stopy na szerokość bioder, jeśli pozycję siedzącą - rozsuń kolana i stopy na ok. 10 cm
  •  wyprostuj kręgosłup
  • spleć palce dłoni i wysuń ręce wyprostowane w łokciach przed siebie, tak aby były równoległe z podłogą
  • rozluźnij barki do dołu
  • zrób 5 - 10 oddechów
  • podczas wdechu podnieś wyprostowane ręce do góry
  • nie napinaj barków
  • podczas wdechu wyciągaj lekko kręgosłup i ramiona do góry
  • zrób 5 - 10 oddechów
  • aby zakończyć, podczas wydechu opuść powoli ramiona do dołu
  • zostań przez chwilę w pozycji stojącej lub siedzącej  i świadomie rozluźnij barki i ramiona do dołu

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze