1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Kultura

Filmy na Player – najlepsze polskie produkcje na platformie. Top 10

Andrzej Seweryn jako Zdzisław Beksiński w filmie „Ostatnia rodzina” (Fot. Hubert Komerski, materiały prasowe Kino Świat)
Nagradzane dramaty, niebanalne komedie, klasyki kina i najciekawsze premiery – to wszystko znajdziemy w bogatej ofercie Player. My postanowiłyśmy tym razem przyjrzeć się polskim produkcjom, które można obejrzeć na tej platformie. Oto najlepsze filmy na Playerze, 10 tytułów, które warto nadrobić.

„Sala samobójców. Hejter”

Jeden z lepszych polskich filmów ostatnich lat, ze świetnym Maciejem Musiałowskim w głównej roli. „Sala samobójców. Hejter” to druga część głośnej „Sali samobójców” – nagrodzonego Srebrnymi Lwami wielkiego przeboju z 2011 roku. Nowa odsłona dzieła w reżyserii Jana Komasy to elektryzujący cyber-thriller – współczesna wersja „Romea i Julii”, będąca uniwersalną opowieścią o miłości, która przeradza się w hejt. Ten film to nowy, porażająco aktualny manifest młodego pokolenia, który dobitnie pokazuje, jak bawi się, kocha i nienawidzi współczesna polska młodzież. Film genialnie pokazuje mroczną stronę mediów społecznościowych i przekleństwo hejtu.

„Jestem mordercą”

Thriller inspirowany prawdziwymi wydarzeniami z początku lat 70. Jego miejsce w rankingu na najlepsze filmy na Playerze potwierdzają liczne nagrody, które otrzymał, między innymi Srebrny Lew na 41. Festiwalu Filmowym w Gdyni. Główny bohater filmu – Janusz Jasiński (Mirosław Haniszewski) – to młody milicjant, który po niepowodzeniu pierwszego etapu śledztwa zostaje szefem grupy dochodzeniowej mającej złapać seryjnego zabójcę kobiet – słynnego Wampira z Zagłębia, któremu przypisuje się zamordowanie na Śląsku, w latach 1964–1970, czternastu kobiet i usiłowanie zabójstwa kolejnych siedmiu. Funkcjonariusz stara się więc zrobić wszystko, by wykorzystać życiową szansę i zamknąć sprawę.

„Kiler”

Kultowy obraz w reżyserii Juliusza Machulskiego, który dumnie reprezentuje najlepsze filmy na Player. Tytułowy „Kiler”, w którego brawurowo wciela się Cezary Pazura, to sympatyczny taksówkarz Jurek, zupełnie przeciętny człowiek, który ma jedynie nieprzeciętnego pecha. Jest samotny od czasu, gdy żona opuściła go dla kogoś bardziej zaradnego. Pewnego dnia jednak dochodzi do pomyłki, która odmieni jego życie na zawsze. Jurek zostaje aresztowany pod absurdalnym zarzutem i staje się gwiazdą: przestępcą o międzynarodowej sławie.

„Ostatnia rodzina”

To rozgrywająca się na przestrzeni 28 lat warszawska saga słynnej rodziny Beksińskich i film, który znajduje się w czołówce najwybitniejszych dzieł filmowych ostatnich lat. Akcja filmu rozpoczyna się w 1977 roku, gdy Tomek Beksiński wprowadza się do swojego mieszkania. Jego rodzice mieszkają na tym samym osiedlu, przez co ich kontakty są bardzo intensywne. Nadwrażliwa i niepokojąca osobowość Tomka powoduje, że matka – Zofia – wciąż martwi się o syna. W tym czasie Zdzisław Beksiński próbuje całkowicie poświęcić się sztuce. Po pierwszej nieudanej próbie samobójczej Tomka Zdzisław i Zofia muszą podjąć walkę nie tylko o syna, ale także o przywrócenie kontroli nad własnym życiem. W legendarne postaci Zdzisława i Tomka wcielili się Andrzej Seweryn i Dawid Ogrodnik. Towarzyszą im Aleksandra Konieczna jako Zofia Beksińska oraz Andrzej Chyra w roli marszanda Piotra Dmochowskiego. Film zdobył między innymi Złote Lwy na festiwalu w Gdyni – za najlepszy film, najlepszą pierwszoplanową rolę kobiecą i męską – oraz Srebrnego Lamparta na MFF w Locarno dla najlepszego aktora.

„Aida”

Wojna widziana oczami kobiet: reżyserki i jej tytułowej bohaterki, tłumaczki, desperacko próbującej nazwać i powstrzymać wydarzenia, których grozy nikt nie chce przyjąć do wiadomości. Do Srebrenicy wkraczają oddziały serbskie. Aida (wybitna kreacja Jasny Đuričić) pracuje w bazie ONZ, wokół której gromadzą się tysiące cywilów. Szukając w tłumie męża i synów, wierzy, że uda jej się kogoś przekonać, komuś wytłumaczyć, wybłagać jeden podpis, wynegocjować życie. To wstrząsająca, chwytająca za gardło, do głębi poruszająca opowieść o samotności ofiary. Jeden z tych filmów, które trzeba zobaczyć.

„Bogowie”

Ten tytuł musiał znaleźć się w rankingu na najlepsze filmy na Player. Tomasz Kot w wybitnej kreacji jako Zbigniew Religa. Lata 80. Religa jest ambitnym kardiochirurgiem, który zamierza dokonać pierwszego zabiegu przeszczepu serca. W realiach komunistycznej Polski jest to jednak niezwykle trudne zadanie. Aby osiągnąć cel, Religa będzie musiał przełamać opory starszych mistrzów medycyny, młodych kolegów po fachu i przedstawicieli partii. Pierwszym jego sukcesem jest powołanie do życia późniejszego Centrum Chorób Serca w Zabrzu. Religa i jego zespół angażują się w przystosowanie opuszczonego budynku do wymagań sztuki medycznej. Ich kolejne sukcesy sprawiają, że droga do pierwszego przeszczepu serca wydaje się coraz łatwiejsza. Religę czekają jednak kolejne kryzysy, kłopoty rodzinne, a także śmierć małej pacjentki, którą operował. Wydarzenie to sprawia, że Religa się załamuje. A jednak udaje mu się odzyskać siłę. „Bogowie” to film, który zdecydowanie warto nadrobić.

„Boże ciało”

Nominacja do Oscara, dziesięć prestiżowych nagród 44. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz jedenaście Orłów, w tym dla najlepszego filmu. „Boże ciało” to historia 20-letniego Daniela, który w trakcie pobytu w poprawczaku przechodzi duchową przemianę i skrycie marzy, żeby zostać księdzem. Po kilku latach odsiadki chłopak zostaje warunkowo zwolniony, a następnie skierowany do pracy w zakładzie stolarskim. Zamiast się tam udać, Daniel kieruje się do miejscowego kościoła, gdzie zaprzyjaźnia się z proboszczem. Kiedy pod nieobecność duchownego niespodziewanie nadarza się okazja, chłopak wykorzystuje ją i udając księdza, zaczyna pełnić posługę kapłańską w miasteczku. Od początku jego metody ewangelizacji budzą kontrowersje wśród mieszkańców, szczególnie w oczach surowej kościelnej Lidii. Z czasem jednak nauki i charyzma fałszywego księdza zaczynają poruszać ludzi pogrążonych w tragedii, która wstrząsnęła lokalną społecznością kilka miesięcy wcześniej. Główną rolę w „Bożym ciele” zagrał Bartosz Bielenia. W obsadzie znaleźli się też Aleksandra Konieczna, Łukasz Silmlat oraz Tomasz Ziętek. Reżyserem filmu jest Jan Komasa.

„Cicha noc”

„Cicha noc” to dramat z 2017 roku w reżyserii Piotra Domalewskiego. Zbliża się wigilia Bożego Narodzenia. Do Polski wraca Adam (Dawid Ogrodnik), który na co dzień pracuje za granicą. Z początku ukrywa prawdziwy powód tej nieoczekiwanej wizyty, ale wkrótce zaczyna wprowadzać kolejnych krewnych w swoje plany. Nikt z obecnych nie spodziewa się, jak wielki wpływ na ich życie będą miały dalsze wydarzenia wigilijnej nocy. W obsadzie obok Dawida Ogrodnika znaleźli się między innymi: Arkadiusz Jakubik, Agnieszka Suchora, Maria Dębska i Jowita Budnik.

„Dom zły”

Uznawany za najlepszy film Wojciecha Smarzowskiego. „Dom zły” to historia pewnej deszczowej nocy, podczas której Edward Środoń (Arkadiusz Jakubik) pojawia się przypadkowo w domu małżeństwa Dziabasów (Kinga Preis i Marian Dziędziel). Początkowa nieufność gospodarzy ustępuje miejsca tradycyjnej polskiej gościnności. Przybysz nie przypuszcza nawet, jak bardzo to spotkanie odmieni jego życie. Po kilku latach w tym samym domu ekipa śledcza rozpoczyna dochodzenie. W progu ponownie staje Edward Środoń. Tym razem jego wizyta nie jest przypadkowa – ma pomóc w rekonstrukcji tajemniczych zdarzeń sprzed czterech lat. Prowadzący śledztwo porucznik Mróz (Bartłomiej Topa) odkrywa, że rozwiązanie zagadki może być niebezpieczne nie tylko dla podejrzanego. Rozpoczyna się dramatyczny wyścig z czasem. Porucznik zostanie wciągnięty w niebezpieczną grę, której stawką jest odkrycie przerażającej prawdy, na ujawnieniu której nie wszystkim jednak zależy. „Dom zły” to zdecydowanie najmocniejszy film w naszym zestawieniu na najlepsze filmy na Player.

„Żeby nie było śladów”

Film o sprawie, którą przed laty żyła cała Polska. Akcja dzieje się w 1983 roku. W kraju wciąż obowiązuje, mimo zawieszenia, wprowadzony przez komunistyczne władze stan wojenny, mający na celu zduszenie solidarnościowej opozycji. 12 maja Grzegorz Przemyk, syn opozycyjnej poetki Barbary Sadowskiej, zostaje zatrzymany i ciężko pobity przez patrol milicyjny. Przemyk umiera po dwóch dniach agonii. Jedynym świadkiem śmiertelnego pobicia jest jeden z kolegów Grzegorza, Jurek Popiel, który decyduje się walczyć o sprawiedliwość i złożyć obciążające milicjantów zeznania. Początkowo aparat państwowy, w tym Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, bagatelizuje sprawę. Jednak gdy ponad 20 tysięcy ludzi przemaszeruje przez ulice Warszawy za trumną Przemyka, władza decyduje się użyć wszelkich narzędzi przeciwko świadkowi i matce zmarłego, aby ich skompromitować i zapobiec złożeniu przez Jurka zeznań w sądzie. Rozpoczyna się, nadzorowana osobiście przez ministra spraw wewnętrznych, generała Czesława Kiszczaka, operacja „Junior”, której głównym celem jest powstrzymanie Jurka przed ujawnieniem prawdy oraz zrzucenie winy na sanitariuszy, którzy wieźli Przemyka po pobiciu na pogotowie. Armia esbeków zaczyna śledzić Jurka i jego rodziców, inwigilując ich życie prywatne 24 godziny na dobę, zaś media i prokuratura są kierowane i naciskane przez władzę, aby do opinii publicznej trafiały tylko „właściwe” komunikaty.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze