1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Kultura
  4. >
  5. Nowości Max na sierpień 2024 – tytuły, które polecamy

Nowości Max na sierpień 2024 – tytuły, które polecamy

Sandra Hüller w filmie „Anatomia upadku” (Fot. materiały prasowe M2 Films)
Sandra Hüller w filmie „Anatomia upadku” (Fot. materiały prasowe M2 Films)
Platforma Max właśnie zapowiedziała nowości na pierwszą połowę sierpnia i musimy przyznać, że jej biblioteka powiększy się o doskonałe tytuły, które warto nadrobić. Od kolejnego sezonu serialu „Branża”, poprzez klasyki takie jak „Pan Turner” i „Bękarty wojny”, aż po znakomitą „Anatomię upadku”. Oto nasze redakcyjne polecenia z nowości Max na sierpień 2024.

Seriale:

„Branża”, 3 sezon

Trzeci sezon serialu, który pokazuje świat międzynarodowych finansów oczami ambitnych dwudziestolatków walczących o swoją przyszłość. „Branża” podąża za grupą młodych absolwentów rywalizujących o kilka etatów w czołowym banku inwestycyjnym w Londynie. Wszyscy mają wielkie ambicje, chcą podbijać świat, wikłają się w przelotne romanse i nie stronią od narkotyków. Młodzi i zdolni kandydaci są na etapie życia, na którym krystalizuje się jeszcze ich tożsamość, a wpływ na nią ma m.in. praca w niezwykłe stresującym środowisku banku Pierpoint & Co., gdzie teoretycznie hołduje się merytokracji, ale w praktyce obowiązuje skostniała hierarchia.

Premiera pierwszego odcinka trzeciego sezonu serialu „Branża” 12 sierpnia na platformie Max.

Filmy:

„Pan Turner”

Jeśli jeszcze nie widzieliście tego filmu, to najlepsza okazja, by go nadrobić. „Pan Turner” opowiada historię burzliwego życia jednego z największych malarzy przełomu XVIII i XIX wieku – Williama Turnera. Artysta uznawany jest za jednego z najważniejszych twórców romantyzmu i prekursora impresjonizmu. Był niespokojnym duchem swoich czasów, artystą niepokornym, buńczucznym, wielkim myślicielem. W roli głównej świetny Timothy Spall.

Premiera 9 sierpnia na platformie Max.

„Miłość bez ostrzeżenia”

Chwilę temu ten mogliśmy oglądać ten film w kinach, a już w sierpniu trafi do biblioteki platformy Max. „Miłość bez ostrzeżenia” warto obejrzeć przede wszystkim dla świetnego aktorstwa. Tym bardziej że u boku Anne Hathaway i Petera Dinklage’a zobaczymy Joannę Kulig. Punktem wyjścia dla całej fabuły jest historia kompozytora Stevena, który przechodzi kryzys twórczy, boryka się z długą listą fobii społecznych i niewiarą we własny talent. Musi jednak napisać operę, która zachwyci cały Nowy Jork i przedstawi to, czego zblazowana śmietanka towarzyska jeszcze nie widziała. Za radą żony Patricii – która choć prowadzi popularną klinikę terapeutyczną, sama zmaga się z nerwicą natręctw – postanawia więc poszukać natchnienia u… seksoholiczki Katriny (Marisa Tomei), która jest kapitanką statku rybackiego dryfującego wokół Manhattanu. Przy okazji poznajemy syna Stevena i Patricii – Juliana (Evan Ellison), który związał się z nieco młodszą Teresą (Harlow Jane), oraz matkę wspomnianej dziewczyny – Magdalenę (Joanna Kulig), emigrantkę z Polski żyjącą z nieznoszącym sprzeciwu mężem (Brian d’Arcy James).

Premiera 9 sierpnia na platformie Max.

„Bękarty wojny”

Do obejrzenia tego tytułu chyba nie trzeba nikogo namawiać. Film „Bękarty wojny” uznawany jest bowiem za jedno z najlepszych dzieł Quentina Tarantino. To historia zainspirowana „Bohaterami z piekła” z 1978 roku i najlepszy dowód na to, że nikt tak jak Tarantino nie potrafi przekształcić Holokaustu w zabawną, opowiedzianą z niezwykłą werwą historię. Film przedstawia alternatywną wersję zakończenia II wojny światowej. Jego akcja rozpoczyna się w okupowanej przez Niemców Francji, gdzie Shosanna Dreyfus (Mélanie Laurent) jest świadkinią egzekucji swojej rodziny z rozkazu nazistowskiego pułkownika Hansa Landy'ego (Christoph Waltz). Cudem unikając śmierci, Shosanna ucieka do Paryża, gdzie przyjmuje nową tożsamość jako właścicielka i operatorka niewielkiego kina. Tymczasem gdzieś w Europie porucznik Aldo Raine (Brad Pitt) organizuje elitarną grupę żydowskich żołnierzy, których zadaniem ma być krwawy odwet na nazistach. Nazwani „bękartami” ludzie Raine’a łączą swe siły z pracującą dla aliantów aktorką Bridget von Hammersmark (Diane Kruger) i wspólnie planują zamach na kluczowych przywódców Trzeciej Rzeszy. Losy bohaterów nieoczekiwanie się zbiegają.

Premiera 2 sierpnia na platformie Max.

„Anatomia upadku”

Jeden z najgłośniejszych filmów ubiegłego roku, zdobywca kilkudziesięciu nagród i wyróżnień, w tym Oscara za najlepszy scenariusz, dwóch Złotych Globów i Złotej Palmy w Cannes, i tytuł, który zdecydowanie warto zobaczyć. „Anatomia upadku” przedstawia historię Sandry, Samuela i ich syna Daniela, który jest osobą z niepełnosprawnością wzroku. Życie szczęśliwej rodziny mieszkającej na uboczu francuskich Alp zostaje przerwane, gdy Samuel ginie w wyniku upadku. Bohater zostaje znaleziony martwy przed domem, co skutkuje wszczęciem śledztwa. Czy było to samobójstwo? A może morderstwo? Skoczył sam, poślizgnął się czy może z balkonu wypchnęła go Sandra, żona i matka? Śledczym brakuje dowodów, w sprawie brakuje świadków, a w głowach widzów przez cały seans rozbrzmiewa pytanie „czy zabiła?”.

Premiera 10 sierpnia na platformie Max.

„Mad Max: Na drodze gniewu”

Prawdziwa gratka dla miłośników kina akcji, czyli tytuł z postapokaliptycznej, legendarnej serii Mad Max w reżyserii George'a Millera. Prześladowany przez demony przeszłości Max Rockatansky (Tom Hardy) wierzy, że najlepszym sposobem na przeżycie jest samotna wędrówka. Jednak pewnego dnia mężczyzna zostaje wciągnięty do grupy uciekinierek z Cytadeli, które ściga mściwy tyran Wieczny Joe (Hugh Keays-Byrne). Kobiety prowadzi piękna i pełna charyzmy imperatorka Furiosa (Charlize Theron). Rozwścieczony władca zrobi wszystko, żeby dopaść buntowników i wymierzyć im karę.

Premiera 1 sierpnia na platformie Max.

Film dokumentalny:

„Elizabeth Taylor: Zaginione taśmy”

Historia legendy Hollywood i aktywistki Elizabeth Taylor opowiedziana jej własnymi słowami z użyciem jej nowo odkrytych wywiadów. Film wyreżyserowała dokumentalistka Nenette Burstein, znana między innymi z filmów „Hillary” o Hillary Clinton i „The Kid Stays in the Picture”, który został oparty na autobiografii Roberta Evansa. „Chcę, żeby widzowie postrzegali ten film jako opowieść o kobiecie o silnej woli, która walczyła z seksistowską kulturą, która próbowała mieć wpływ na swoje życie, próbowała być odważna, chociaż nie zawsze jej się to udawało” – mówiła reżyserka Nenette Burstein w rozmowie z Mariolą Wiktor.

Premiera 4 sierpnia na platformie Max.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze