PGE Polska Grupa Energetyczna to lider w sektorze elektroenergetycznym i pionier we wprowadzaniu zmian w produkcji zielonej energii. To również marka, która swoją dobrą energią wspiera sztukę, sport oraz projekty skierowane na rozwój i edukację dzieci.
Grupa Kapitałowa PGE jest największym w Polsce przedsiębiorstwem sektora elektroenergetycznego, które dzięki połączeniu własnych zasobów paliwa i wytwarzania energii oraz posiadaniu sieci dystrybucyjnych, PGE gwarantuje bezpieczne i stabilne dostawy energii elektrycznej do ponad pięciu milionów klientów. Aspiracją firmy jest zapewnienie energii dla bezpiecznej przyszłości i pozycja lidera zrównoważonej transformacji energetycznej w Polsce poprzez wytwarzanie energii przyjaznej dla środowiska. Ważnym elementem strategii PGE jest działalność sponsoringowa i mecenat, które wzmacniają wizerunek marki i zwiększają zasięg jej oddziaływania.
Jednym z filarów strategii sponsoringowej Grupy PGE jest wsparcie ważnych instytucji kultury na czele z Muzeami Narodowymi w Warszawie, Lublinie, Krakowie, Zamkiem Królewskim na Wawelu oraz Filharmonią Narodową w Warszawie, Filharmonią Opolską im. Józefa Elsnera, Filharmonią im. Karola Szymanowskiego w Krakowie i Narodowym Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu. Kulturalna aktywność obejmuje także zachęcanie wszystkich do kontaktu ze sztuką i obcowania z kulturą. W tym celu w 2022 r. PGE zrealizowała kampanię „Zapraszamy wszystkich do bywania” której celem było zachęcanie do korzystania z dóbr kultury.
PGE realizuje także szereg działań edukacyjnych, promujących bogactwo i potencjał kulturowy, służących popularyzacji i promocji kultury, rozwijających umiejętności plastyczne i wrażliwość na sztukę. W 2022 roku Fundacja PGE zrealizowała konkurs „Spotkania ze sztuką”, dzięki któremu uczniowie ze szkół w mniejszych miejscowościach mogli rozwinąć swoje umiejętności malarskie oraz odwiedzić Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie i Lublinie. W lekcjach muzealnych w ramach konkursu wzięło udział blisko 2000 uczniów i nauczycieli. Druga edycja konkursu obejmie także Muzeum Narodowe w Kielcach.
W ramach działań inicjowanych przez PGE 420 tysięcy uczestników skorzystało z możliwości aktywnego spędzenia czasu i nauki jazdy na łyżwach w ramach programu Zimowy PGE Narodowy w Trasie, a 18 tysięcy dzieci uczestniczyło w zajęciach sportowych organizowanych przez podmioty sponsorowane przez PGE. W programie „Junior”, PGE w 2022 r. współpracowała z 25 akademiami sportowymi (piłka nożna, koszykówka, siatkówka, judo i łyżwiarstwo) wspierając rozwój zainteresowania dzieci daną dyscypliną. Łącznie w zajęciach sportowych sponsorowanych przez PGE w 2022 roku uczestniczyło 18 tysięcy dzieci.
„PGE jest jedną z największych firm w Polsce o ogromnym potencjale organizacyjnym i finansowym. Ten potencjał wykorzystujemy do wsparcia naszych partnerów sponsoringowych. Sponsoring sportu i mecenat kultury to działania, które są bardzo ważnym elementem naszej odpowiedzialności społecznej – chcemy być sponsorem społecznie zaangażowanym. Dlatego dużą wagę przykładamy do realizacji projektów z zakresu rozwoju i edukacji dzieci. Poprzez sponsoring budujemy nasze zaangażowanie w rozwój społeczny, wspieranie lokalnych społeczności, upowszechnianie aktywność fizycznej i sportu, ale także promocję kultury” – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes Zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Na poziomie profesjonalnym, PGE wspiera polskie kadry narodowe i najważniejsze krajowe kluby z różnych dyscyplin sportowych. W 2022 roku wspierani przez PGE sportowcy profesjonalni zdobyli blisko 250 medali na zawodach rangi mistrzostw świata i Europy.