1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda i uroda
  4. >
  5. Jak kupować przez Internet?

Jak kupować przez Internet?

Bezdotykowo, ale za to bez kolejek, bez dźwigania , wprost ze swojej kanapy, do tego taniej i szybciej. Moje kupowanie (prawie) beze mnie.

Koniec  lat 80. Powiewem zachodniego, dziś powiedzielibyśmy wręcz – konsumpcyjnego stylu życia były, przywożone gdzieś zza lewego brzegu Odry, katalogi wysyłkowe. Grube jak największe książki telefoniczne, oferowały więcej niż przeciętne dziecko wychowane u schyłku komunizmu mogło sobie wyobrazić. Mimo, że pod każdym strojem, w każdym kolorze, nawet tak dziwacznym jak np. morelowy, widniała cena (w markach rzecz jasna), do świadomości oglądającego nie za bardzo docierała informacja, że to wszystko można sobie po prostu kupić. Katalogi były jak wystawy sklepów, do których zagląda się tylko przez szybę. Wraz z nastaniem nowych czasów, zmieniło się też nastawienie do zakupów. Jedna z firm kosmetycznych, specjalizująca się w sprzedaży bezpośredniej, również wystawia swoje produkty w katalogu. Od wielu lat jest liderem rynku. Polacy polubili tę formę zakupów. Teraz przyszedł czas zakupów przez Internet.

Okazje do „złowienia”

Zalet kupowania przez Internet jest tak dużo, że łatwiej będzie poszukać wad. Największymi z nich są na pewno: niemożliwość dotknięcia, przymierzenia czy powąchania kupowanego towaru. Co sprytniejsi klienci i na to znaleźli prosty sposób – wystarczy wybrać się do sklepu stacjonarnego na małe przeszpiegi – powąchać perfumy, przymierzyć buty, ocenić jakość materiału, z którego uszyto płaszcz, a następnie odnaleźć via Allegro czy e-Bay tańsze odpowiedniki. Kupując przez serwis Allegro nie musisz się rejestrować, ale wówczas możesz kupować jedynie te przedmioty, które są oznaczone hasłem „kup teraz!”. Zdecydowanie polecam jednak rejestrację, która nie jest trudna, a daje przywilej brania udział w licytacji. Częstokroć licytacje prowadzone są od złotówki i dzięki temu kupowanie może okazać się bardzo okazyjne. Serwis wprawdzie nie gwarantuje, że kupujemy rzeczy oryginalne, ale tu zdaj się na własny rozsądek – oryginalne buty od Louboutin nie mogą kosztować 100 zł (chyba, że są używane). Zawsze czytaj opinie jakie inni klienci wystawili sprzedawcy, to pomoże wyeliminować tych nieuczciwych. Marzysz o luksusowych markach, ale boisz się, że na Allegro nie trafisz na podróbkę? Spróbuj serwisu net-a-porter.com. Jeżeli Internet chcesz wykorzystać do kupowania ubrań, których nie możesz dostać w Polsce, to polecam brytyjski sklep asos.com (darmowa wysyłka!). Najbardziej zależy ci na oryginalnym efekcie? I tu Internet przychodzi ci w sukurs, bowiem do sieci przeniosło się rękodzieło artystyczne. Strony takie jak ludowomi.pl, pakamera.pl, nitca.pl czy decobazaar.pl, wypełnione są oryginalnym bogactwem wzorów, kolorów i faktur. Przy tym nie musisz martwić się, że nad uchem usłyszysz gderającą sprzedawczynię albo, że ktoś wykorzysta twój brak asertywności i wciśnie ci coś, czego tak naprawdę nie chcesz. Możesz namyślać się w nieskończoność. A jeśli kupisz i się rozmyślisz, to też się nie martw. Masz 10 dni na odesłanie rzeczy kupionych w sklepach internetowych. I to bez podania przyczyny.  

Jeżeli nie masz zaufania do swojej wiedzy na temat aktualnych cen warto porównać ich rozpiętość w serwisach typu skąpiec.pl czy ceneo.pl. Serwisy te udowadniają, że ten kto szuka,  znajdzie i to dużo taniej – najwięcej zaoszczędzimy na sprzęcie RTV, nawet do kilku tysięcy. Kupując przedmioty, które podczas transportu mogą ulec uszkodzeniu warto wybrać opcję odbioru osobistego – nie tylko sposób dobry, bo darmowy, ale też umożliwia sprawdzenie czy z przesyłką wszystko w porządku.

Kosmetyk z witryny…www

Najprostszą sprawą wydaje się kupowanie przez Internet kosmetyków. Zwłaszcza, jeśli masz już swoją ulubioną markę i wiesz co chcesz kupić. Najlepiej zaopatrywać się wprost u producenta – wtedy towar często bywa tańszy o marżę sprzedawcy. Pieniądze zainwestowane w przesyłkę pocztową zwrócą się już przy zakupie dwóch kosmetyków, a jeśli będą to perfumy lub kosmetyki luksusowe, to nawet przy jednym. Tu również warto przejrzeć recenzje, ale radzę nie ufać im stuprocentowo, bo przecież od czego w firmie jest dział PR? Recenzja, w której produkt ma wystawioną przesłodką laurkę może być „inspirowana” przez producenta, jeśli zaś jest wyważoną opinią doceniającą zalety, ale i ukazującą jakieś wady – może być dla nas przydatna. Zarówno internetowe sklepy kosmetyczne jak i kupowanie u producenta często nagradzane jest drobnymi upominkami. Możemy oczekiwać, że w naszej przesyłce oprócz zamówionych przedmiotów znajdziemy również próbki kremów, perfum, czasami jakiś gratisowy kosmetyk. Zakupy na większą skalę, powyżej sumy określonej przez sklep, będą dowożone do naszego domu za darmo. A jeśli uda ci się trafić na tak miłego listonosza jak ja, to będzie dzwonił do ciebie i umawiał się na dogodny odbiór. Dobrze też zaznajomić się z sąsiadką (najlepiej emerytką – dużo czasu w domu!) i kiedy jesteś w pracy listonosz może zostawić przesyłkę u niej. Taniej niż kurier, a i sąsiadka szczęśliwa, że może pomóc.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
  1. Moda i uroda

Z tęsknoty za podróżami, czyli przegląd najpiękniejszych kampanii na lato 2021

Massimo Dutti (Fot. materiały prasowe)
Massimo Dutti (Fot. materiały prasowe)
Zobacz galerię 13 Zdjęć
Wszyscy myślami jesteśmy już na wakacjach. Tęsknimy za pięknymi widokami i oderwaniem się od codzienności. Zanim jednak będziemy mogli wyjechać, możemy popatrzeć na zachwycające, wakacyjne zdjęcia. Zebraliśmy najpiękniejsze i inspirujące letnie kampanie.

W drodze, czyli The Odder Side

The Odder Side (Fot. materiały prasowe)The Odder Side (Fot. materiały prasowe)

Najnowsza kampania marki The Odder Side zabiera nas w podróż i spełnia nasze marzenie o ucieczce w nieznane (kto choć raz przez ostatnie półtora roku o tym nie marzył?). Rozwiane włosy, twarz skierowana w stronę słońca i niewymuszony, swobodny styl. Tak właśnie wyglądałaby nasza spontaniczna wycieczka w stronę lata i wolności. Wszystkie prezentowane ubrania też wyglądają na bardzo wygodne i wakacyjne. Czekamy tylko na moment kiedy będzie można je przetestować.

The Odder side (Fot. materiały prasowe)The Odder side (Fot. materiały prasowe)

Dziennik z podróży, czyli Massimo Dutti

Massimo Dutti (Fot. materiały prasowe)Massimo Dutti (Fot. materiały prasowe)

To modowa opowieść o lecie i wszystkim tym, co się z nim kojarzy. Błękitne morze, piękna sceneria wyspy na południu Morza Śródziemnego, autentyczna i trochę dzika natura, no i prawdziwie letnia kolekcja. Składają się na nią przewiewne, lekkie sukienki, szorty o wygodnym kroju, luźne koszule i nowość w ofercie marki, czyli stroje kąpielowe.

Massimo Dutti (Fot. materiały prasowe)Massimo Dutti (Fot. materiały prasowe)

Dzika droga, czyli Myrtille

Myrtille (Fot. materiały prasowe)Myrtille (Fot. materiały prasowe)

Polska marka przenosi nas do północnej Majorki, czyli tej części wyspy, którą uwielbiali i uwielbiają artyści. To tło wprost idealne dla nowej kolekcji w stylu hippie, nawiązującej do lat 70. Znajdziemy tu zwiewne sukienki, koszule w stylu boho, kuse szorty. Wszystkie modele uszyto z naturalnych tkanin, takich jak ramia, bawełna, len, wiskoza czy wełna merino, które sprawdzą podczas upalnych dni, ale i zimnijeszych wieczorów, które też się zdarzaja latem.

Myrtille (Fot. materiały prasowe)Myrtille (Fot. materiały prasowe)

W stronę słońca, czyli MUUV

Muuv (Fot. materiały prasowe)Muuv (Fot. materiały prasowe)

Każdy kadr tej kampanii emanuje spokojem. Już tylko patrząc na te zdjęcia można wypocząć. Projektantki marki Kaja Lizut i Malina Kurkowska zrealizowały nową kampanię na Zanzibarze, ale w jego w mniej znanej i uczęszczanej części. Nie każdy tam dotrze, bo nie można tam pojechać z wycieczką ALL inclusive, ale one dnalazły tam swoje miejsce. Pusta plaża, palmy, biały piasek i proste, minimalistyczne ubrania Muuv- to piękny obrazek.

Muuv (Fot. materiały prasowe)Muuv (Fot. materiały prasowe)

Francja-elegancja, czyli Mandel

Mandel (Fot. materiały prasowe)Mandel (Fot. materiały prasowe)

Te piękne fotografie powstały w okolicach Bordeaux. Francuska sceneria stanowi tło dla najnowszej kampanii polskiej marki Mandel. Naszą uwagę poza niezwykłymi plenerami, zjawiskową modelką - Kasią Sawczuk , znaną m.in z „Miasta 44” przykuła torebka- piramidka z wysuwanymi szufladkami. Z tym modelem utrzymanie porządku jest dziecinne proste.

Mandel (Fot. materiały prasowe)Mandel (Fot. materiały prasowe)

Stylowe wakacje, czyli Jenny Fairy

Jenny Fairy (Fot. materiały prasowe)Jenny Fairy (Fot. materiały prasowe)

Wakacje to też zabawa, dlatego marka zabiera nas na imprezę nad basenem. Będzie kolorowo, wesoło i oczywiście stylowo. O szampański nastrój zadbają dodatki od Jenny Fairy oczywiście, czyli najmodniejsze klapki, odważne szpilki i obowiązkowo małe torebki. Takie, w których zmieścimy tylko najpotrzebniejsze rzeczy. W końcu są wakacje.

Jenny Fairy (Fot. materiały prasowe)Jenny Fairy (Fot. materiały prasowe)

  1. Moda i uroda

Kwiatowe, owocowe, zmysłowe, kobiece – nowe zapachy

Paco Rabanne, Lady Million Fabulous; Giorgio Armani, Sì Eau de Parfum Intense; Valeur Absolue. (Fot. materiały prasowe)
Paco Rabanne, Lady Million Fabulous; Giorgio Armani, Sì Eau de Parfum Intense; Valeur Absolue. (Fot. materiały prasowe)
„Elegancja nie jest możliwa bez perfum. To skryte, niezapomniane, ostateczne akcesorium” - mówiła Coco Chanel. Zapachy to zmysłowy element każdego etapu oraz dziedziny naszego życia. Celebrujmy aromaty z uważnością.

Giorgio Armani, Sì Eau de Parfum Intense

Giorgio Armani, Sì Eau de Parfum Intense, woda perfumowana 319 zł/30 ml. (Fot. materiały prasowe)Giorgio Armani, Sì Eau de Parfum Intense, woda perfumowana 319 zł/30 ml. (Fot. materiały prasowe)

Zapach Sì autorstwa Giorgio Armani pojawił się na rynku w 2013 roku. Już wówczas zyskał miano ikony. Kusił zmysłowością oraz niespotykanym szykiem. Łącząc siłę niezależnego ducha, elegancję i spokój, Sì celebruje odwagę kobiet i wspiera je, aby mogły żyć z pasją i według własnych reguł. Nowa wersja Sì Eau de Parfum Intense to szyprowo-orientalna kompozycja skomponowana przez Julie Massé, autorkę wszystkich zapachów z tej linii. W tym roku kreatorka nadała dziedzictwu Sì nowy kierunek. Rolę nuty głowy przejmuje nektar z czarnej porzeczki będący wiodącym składnikiem kolekcji - to składnik wyjątkowy i na wskroś luksusowy. W sercu zapachowej melodii rozbrzmiewa róża pochodząca z tureckiej prowincji Isparta zwanej “krainą róż”. Towarzyszy jej aksamitny, orientalny olejek davana. Połączenie tych dwóch nut zapewnia niebywale intensywne doznania. W tle zapachu pojawia się paczula oraz żywica benzoesowa, które łagodnie otulają skórę i koją zmysły. Użyta w Sì Eau de Parfum Intense wanilia pozyskiwana jest z chronionego obszaru Loky Manambato na Madagaskarze. Stało się to możliwe dzięki nawiązaniu współpracy z lokalną organizacją pozarządową w ramach jednej z inicjatyw Giorgio Armani, mających na celu działania na rzecz pozyskiwania surowców ze zrównoważonych źródeł. Ambasadorką zapachu jest Cate Blanchett.

Paco Rabanne, Lady Million Fabulous

Paco Rabanne, Lady Million Fabulous, woda perfumowana 405 zł/50 ml. (Fot. materiały prasowe)Paco Rabanne, Lady Million Fabulous, woda perfumowana 405 zł/50 ml. (Fot. materiały prasowe)

Zapach Lady Million Fabulous stworzono z myślą o tym, aby czerpać z życia garściami, najlepiej w porywającym, energetyzującym rytmie. To kwiatowo-orientalna kompozycja, która ma zapewnić dobre samopoczucie. Jej kreatorką jest Anne Flipo - autorka oryginalnego zapachu Lady Million. W zapachu tym nuty słoneczne i tuberoza zderzają się z wanilią i mchem w nucie głębi, czyniąc z Lady Million Fabulous kompozycję ekstrawagancką i uzależniającą. Rozświetlający zapach emanuje żywiołową, zmysłową radością. Sprawia, że chce się tylko tańczyć – jak w transie.

Valeur Absolue

Valeur Absolue, woda perfumowana 120 zł/14 ml; 320 zł/50 ml (dostępna na agicsnaturals.pl). (Fot. materiały prasowe)Valeur Absolue, woda perfumowana 120 zł/14 ml; 320 zł/50 ml (dostępna na agicsnaturals.pl). (Fot. materiały prasowe)

Zapachy Valeur Absolue to kompozycje wyselekcjonowanych surowców pochodzenia naturalnego: olejków eterycznych, ekstraktów roślinnych oraz kamieni półszlachetnych, starannie pozyskiwanych i ręcznie umieszczanych w każdym flakonie. Połączenie aromaterapii z litoterapią zmienia wymiar zapachu - czyni z niego eliksir, poprawiający samopoczucie. Litoterapia bazuje na wierze w energetyzującą i leczniczą moc kamieni szlachetnych oraz półszlachetnych. Odwołuje się do przekonania, że w skałach znajduje się skumulowana energia, która przekazana człowiekowi może uzdrawiać ciało i umysł. „Wybierz zapach intuicyjnie i pozwól mu prowadzić się w świadomości: to nie Ty nosisz perfumy, to perfumy niosą Ciebie.” - mówi pochodząca ze Szwajcarii masażystka Reiki i terapeutka energetyczna Lucienne. W kolekcji znajduje się siedem zapachów, każdy symbolizuje coś innego.

Joie Eclat to radość życia. Kompozycja kwiatowo cytrusowa (zawiera m.in. nuty bergamotki, mandarynki, grejpfruta, kardamonu, tuberozy, jaśminu, wetiweru) z cytrynem - kamieniem symbolizującym optymizm.

Confiance to pewność siebie - kompozycja orientalno drzewna ( zawiera m.in. goździki, cynamon, brzoskwinię, bursztyn, drzewo cedrowe, wanilię) z karneolem kamieniem symbolizującym odwagę i budzącym w nas apetyt na życie.

Rouge Passion to namiętność - kompozycja kwiatowo-orientalne ( zawiera m.in. bergamotkę, ylang-ylang, kwiat pomarańczy, jaśmin, konwalię, paczulę, wanilię) z granatem kamieniem symbolizującym poczucie własnej wartości, ułatwiającym pójście za swoimi marzeniami.

Jo Malone London, The Marmalade Collection

Jo Malone London, The Marmalade Collection, woda perfumowana 270 zł/30 ml. (Fot. materiały prasowe)Jo Malone London, The Marmalade Collection, woda perfumowana 270 zł/30 ml. (Fot. materiały prasowe)

Nowa limitowana kolekcja zapachów zainspirowana tęsknotą za smakiem i zapachem ręcznie wyrabianych konfitur. Naturalne ekstrakty z owoców zostały stworzone specjalnie dla The Marmalade Collection przez jeden z wiodących brytyjskich zakładów przetwórstwa owoców z Blairgowrie w Szkocji. Pozyskiwane od lokalnych plantatorów owoce i jagody, które zazwyczaj wykorzystuje się w przemyśle spożywczym, są poddawane destylacji z parą wodną, a uzyskany w ten sposób ekstrakt jest bezpośrednio dodawany do kompozycji zapachowej. Dzięki temu możliwe było uchwycenie prawdziwych, pełnych życia nut cierpkiego rabarbaru i soczystej jeżyny. Wygląd flakonów został zainspirowany etykietami widniejącymi na słoiczkach do konfitur w stylu vintage. W ramach kolekcji dostępnych jest wiele zapachów: Tangy Rhubarb Cologne; Rose Blush Cologne; Orange Peel Cologne; Elderflower Cordial Cologne; Blackberry & Bay Cologne.

Phlov by Anna Lewandowska

Phlov by Anna Lewandowska, woda perfumowana 189 zł/30 ml i 50 ml/229 zł. (Fot. materiały prasowe)Phlov by Anna Lewandowska, woda perfumowana 189 zł/30 ml i 50 ml/229 zł. (Fot. materiały prasowe)

Day’LightFull i FullMoon’Light to dwie kompozycje stanowiące idealne dopełnienie wyjątkowych momentów życia każdej kobiety. Day’LightFull skrywa orzeźwiające nuty soczystych cytrusów i dojrzałych malin otulone słodyczą wanilii. To zapach, który niesie ze sobą optymizm i światło. FullMoon’Light łączy kwiatową sensualność z delikatną nutką tajemniczego aromatu granatów, jeżyn i dojrzałych wiśni, przełamanego subtelnymi akcentami drzewnymi. To esencja kobiecości w pełnym rozkwicie. Zapachy zawierają wysokie stężenie olejków zapachowych - aż 25 proc.

(Fot. materiały prasowe)(Fot. materiały prasowe)

Dobrze skomponowany zapach jest jak eliksir oddziałujący na zmysły, który ucieleśnia nasze emocje. Może działać motywująco, pobudzać kreatywność, poprawiać nastrój i być pamiątką chwil, które się z nimi wiążą.

  1. Moda i uroda

Awaria zegara biologicznego – co zagraża twojej skórze w dzień i w nocy?

(Fot. materiały prasowe Yonelle)
(Fot. materiały prasowe Yonelle)
W codziennym pośpiechu i stresie, każdemu z nas zdarza się stracić poczucie czasu. Dzień kończy się późną nocą, a poranki ratuje mocna kawa. Na intensywne tempo życia skóra od razu reaguje zmianami, choćby przyspieszając tempo starzenia. Jak więc dbać o cerę by zapewnić jej optymalne warunki dniem i nocą?

Czasem doba to za mało, by skończyć pracę oraz zadbać o siebie i bliskich. By zyskać chwilę więcej, zwykle rezygnujemy z odpoczynku. Codzienne, małe kompromisy kończą się skracaniem snu, pracą po godzinach albo ciągłym przekładaniem joggingu na kolejny dzień. W ten sposób większość czasu spędzamy w sztucznym świetle, otoczeni smogiem, przegrzanym i suchym powietrzem. Zmęczenie szybko widać w lustrze. Przesuszona, wiotka i szara cera odzwierciedla stan organizmu, który domaga się snu, regeneracji i… naturalnego światła. Chodzi tu o tak ważną dla organizmu i skóry równowagę między dniem i nocą. W końcu nasz naturalny zegar biologiczny nakręcają dwie siły: słońce i ciemność. Pierwsza jest odpowiedzialna za syntezę witaminy D oraz wydzielanie serotoniny, która uspokaja i poprawia nastrój. Z kolei w ciemności organizm uruchamia produkcję melatoniny. Hormon ten reguluje rytm snu, obniża temperaturę ciała i mózgu, chroni układ nerwowy i wzmacnia odporność. Dla skóry jest to niezwykle ważne, bo zabezpiecza ją przed niszczącym działaniem wolnych rodników, wspiera regenerację oraz stymuluje syntezę kolagenu. Tę harmonię zaburza kilka czynników jak smog i stres, ale jednym z najważniejszych jest zjawisko coraz częściej wskazywane przez lekarzy, a mianowicie zanieczyszczenie światłem niebieskim.

Zacznijmy od tego, że średnio dziewięć godzin dziennie spędzamy przed ekranami. Bywa, że do późna pracujemy wpatrzeni w komputer, a potem relaks spędzamy przed… telewizorem. Czy to dla skóry ma znaczenie?

Ekrany, środowisko i sen

Ekrany są źródłem promieniowania, które ma na nas duży i negatywny wpływ. Jego składową jest HEVL czyli High Energy Visible Light nazywane często niebieskim światłem. Niebezpieczeństwo z nim związane polega na tym, iż promienie generują wolne rodniki. Niszcząc nasze komórki skóry, przyspieszają procesy starzenia. Dlatego kolagen i elastyna (tak ważne dla utrzymania jędrnej i młodej cery) zaczynają słabnąć, a do tego płaszcz ochronny skóry również przestaje spełniać swoją rolę. Suche powietrze i smog pogłębiają problem, a po drodze, skóra szybko traci nawilżenie. Niebieskie światło jest również silnym bodźcem, który hamuje wydzielanie melatoniny, więc zamiast głębokiego i regenerującego snu, śpimy krócej i mniej efektywnie. W ten sposób skórze brakuje ważnego czasu, przeznaczonego na regenerację komórek i odbudowę uszkodzonej bariery hydrolipidowej. Konsekwencje widać w dzień, kiedy osłabiona skóra nie ma szans, by bronić się przed zanieczyszczonym środowiskiem, utratą wilgoci czy promieniami UV. Jak więc wyregulować zegar biologiczny skóry?

Pielęgnacja w rytmie skóry

Chronić w dzień i wspierać regenerację nocą – tak w telegraficznym skrócie powinna działać pielęgnacja skóry zgodna z zegarem biologicznym. Jednak zaawansowane formuły kosmetyków potrafią o wiele więcej, ponieważ reagują na nowe zagrożenia, z którymi musimy się zmierzyć w dzień i w nocy. Pierwszą formułą, która odpowiada na wszystkie potrzeby skóry w ciągu dnia, jest Yonelle Fortefusion krem „Color Change” na dzień SPF 30 z Kwasem Hialuronowym Forte. Filtruje promienie słońca, zabezpiecza przed niebieskim światłem, wolnymi rodnikami oraz blokuje utratę wilgoci ze skóry. Jednak na tym nie koniec, bo tuż po rozprowadzeniu, krem przybiera kolor cielisty i w ten sposób dopasowuje się do odcienia cery. Stąd błyskawiczny efekt odświeżonej, gładkiej i wypoczętej skóry. Krem zmniejsza widoczność zmarszczek i przebarwień, a co najważniejsze nawilża z rekordową siłą. Kwas Hialuronowy Forte zawarty w kosmetyku składa się z aktywnych form kwasu hialuronowego, które tworzą rodzaj trójwymiarowej gąbki molekularnej. Zamknięta w niej biomolekuła, potrafi związać nawet 5000 cząsteczek wody. Najlepszym uzupełnieniem pielęgnacji na dzień, zgodnej z zegarem biologicznym skóry, będzie krem na noc Yonelle Fortefusion z melatoniną i Kwasem Hialuronowym Forte. Jego bogata, kremowa konsystencja zmienia się w półpłynną już w trakcie aplikacji. Dzięki temu szybko wtapia się w naskórek i uwalnia melatoninę. Jej działanie jest podwójne: regeneruje skórę i odbudowuje film hydrolipidowy. Poza tym, nocna formuła kremu sprawia, że cera odzyskuje odporność na podrażnienia i stres. Ważny jest tu dodatek kwasu hialuronowego, który podobnie jak w formule dziennej działa niczym bank wody. Dlatego niezależnie od temperatury i wilgotności powietrza, można mieć pewność, że skóra jest perfekcyjnie nawilżona.

(Fot. materiały prasowe Yonelle)(Fot. materiały prasowe Yonelle)

Co daje regularne stosowanie pielęgnacji zgodnej z rytmem dobowym skóry? Najskuteczniejszą ochronę przed wpływem otoczenia i środowiska, ale nie tylko kiedy jesteśmy pod gołym niebem, ale również wtedy, gdy patrzymy w ekran komputera i do późna pracujemy w sztucznym świetle. W efekcie procesy starzenia zwalniają tempo, a skóra zyskuje codzienne wsparcie na wielu poziomach oraz świeży i gładki wygląd.

YONELLE, COLOR CHANGE krem na dzień SPF 30 z Kwasem Hialuronowym Forte

Krem zabezpiecza skórę przed czynnikami powodującymi fotostarzenie się - wykazuje bardzo szerokie spektrum działania ochronnego - to tarcza ochronna z antyoksydantami, filtruje szkodliwe promienie UV oraz światło niebieskie emitowane przez ekrany komputerów i smartfonów.
Dodatkowo produkt zapewnia spektakularne nawilżenie, zmniejsza widoczność zmarszczek i przebarwień. Sprawia, że cera wygląda młodziej - ma ładny, świeży koloryt, jest zachwycająco gładka, rozświetlona, witalna, nasycona wilgocią, pełna życia. Cena 239 zł/50 mlKrem zabezpiecza skórę przed czynnikami powodującymi fotostarzenie się - wykazuje bardzo szerokie spektrum działania ochronnego - to tarcza ochronna z antyoksydantami, filtruje szkodliwe promienie UV oraz światło niebieskie emitowane przez ekrany komputerów i smartfonów. Dodatkowo produkt zapewnia spektakularne nawilżenie, zmniejsza widoczność zmarszczek i przebarwień. Sprawia, że cera wygląda młodziej - ma ładny, świeży koloryt, jest zachwycająco gładka, rozświetlona, witalna, nasycona wilgocią, pełna życia. Cena 239 zł/50 ml

YONELLE, krem na noc z melatoniną i Kwasem Hialuronowym Forte

Zastosowanie melatoniny sprawia, że krem zapewnia intensywne działania regeneracyjne w czasie snu. Naprawia uszkodzenia bariery skórnej, jakie powstały w czasie dnia w wyniku działania wolnych rodników. Cera staje się mniej wrażliwa, odporniejsza na podrażnienia. Jest w doskonałej kondycji. Wygląda na zrelaksowaną, ukojoną, młodszą, piękniejszą.
Szczególnie polecany do cery zmęczonej, z objawami starzenia się narażonej na stres i szkodliwe czynniki zewnętrzne. Cena 259 zł/55 mlZastosowanie melatoniny sprawia, że krem zapewnia intensywne działania regeneracyjne w czasie snu. Naprawia uszkodzenia bariery skórnej, jakie powstały w czasie dnia w wyniku działania wolnych rodników. Cera staje się mniej wrażliwa, odporniejsza na podrażnienia. Jest w doskonałej kondycji. Wygląda na zrelaksowaną, ukojoną, młodszą, piękniejszą. Szczególnie polecany do cery zmęczonej, z objawami starzenia się narażonej na stres i szkodliwe czynniki zewnętrzne. Cena 259 zł/55 ml

  1. Moda i uroda

Jak dbać o skórę podczas noszenia maseczki?

Fot. materiał partnera
Fot. materiał partnera
Mimo że maseczka chroni użytkownika i osoby z jego najbliższego otoczenia przed rozprzestrzenianiem się drobnoustrojów, nie pozostaje obojętna dla skóry i może ją podrażniać. Na niekorzystny wpływ noszenia maseczki narażone są zwłaszcza osoby ze skórą atopową i wrażliwą.

Maseczka ochronna a skóra twarzy

Maseczka ochronna zabezpiecza w znacznym stopniu jej użytkownika oraz osoby z najbliższego otoczenia przed rozprzestrzenianiem się chorobotwórczych drobnoustrojów, jednak nagła potrzeba zakrywania twarzy nie pozostaje obojętna dla skóry. Przede wszystkim ogranicza ona swobodny przepływ powietrza, co można odczuć poprzez trudności w oddychaniu. Ciężej też odprowadza się dwutlenek węgla z organizmu na zewnątrz. W efekcie tego zjawiska dochodzi do gromadzenia się wilgoci pod maseczką zarówno na materiale, jak i na skórze. Poza tym dodatkowo wzrasta temperatura.

Powstałe warunki stanowią odpowiednie mikrośrodowisko do otwierania się porów, rozpulchniania naskórka oraz nadprodukcji sebum i gromadzenia się w nim bakterii. Noszenie maseczki może być wówczas szczególnie uciążliwe dla osób z cerą trądzikową i wrażliwą do podrażnień. Narażeni na zmiany skórne lub zaostrzenie powstałych wcześniej dolegliwości w okolicach twarzy są również osoby borykające się z chorobami takimi jak łojotokowe czy atopowe zapalenie skóry.

Noszenie maseczki zwiększa ponadto ryzyko pojawienia się opryszczki wargowej oraz powoduje suchość i pierzchnięcie warg. Skutkiem ubocznym zasłaniania twarzy bywają także otarcia. Ze względu na to, że maseczka nieustannie się przesuwa, zwłaszcza w okolicy nosa, a także ma pętelki do zakładania za uszy, te miejsca są najbardziej narażone na podrażnienia i dyskomfort. Aby złagodzić nieprzyjemne objawy i zapobiec negatywnym skutkom noszenia maseczki, należy szczególnie zadbać o skórę, stosując odpowiednio dobrane kosmetyki i zabiegi pielęgnacyjne.

Jak dbać o skórę podczas noszenia maseczki?

Najważniejszym krokiem w kierunku zdrowej i pięknej skóry twarzy podczas noszenia maseczki jest jej dokładne i regularne oczyszczanie. W tym celu najlepiej stosować produkty bez mydła i alkoholu. Dobrym wyborem będą dermokosmetyki na bazie wyciągów roślinnych i mineralnych, które nie tylko usuwają zanieczyszczenia i nadmiar sebum, ale też zamykają pory, łagodzą podrażnienia i przyspieszają regenerację warstwy lipidowej (naturalnej warstwy ochronnej skóry).

Poza oczyszczaniem należy pamiętać o nawilżeniu i odżywianiu skóry. W tym celu najlepiej szukać produktów bogatych w witaminy A, E i F. Warto przy tym pamiętać, że wybór kosmetyków pielęgnacyjnych powinien być ukierunkowany typem cery. Silnie natłuszczające emolienty przeznaczone będą dla osób ze skórą suchą, wrażliwą i alergiczną, z kolei do skóry tłustej bardziej odpowiednie są lekkie formy kremowe.

Na czas noszenia maseczki dobrze jest zrezygnować z makijażu, ograniczyć częstotliwość jego nakładania lub nakładać go mniej niż zwykle. Zatkane pory warstwą podkładu, fluidu, pudru i innych produktów nasilają trudności w oddychaniu skóry i mogą zaostrzać pojawiające się zmiany skórne.

  1. Moda i uroda

 „Nie ma planety B. Czytała Krystyna Czubówna.” 

(Fot. materiały prasowe Levi's)
(Fot. materiały prasowe Levi's)
Nie uratujemy planety kupując tę czy inną - bardziej ekologiczną - parę dżinsów, ale wybierając świadomie, możemy szkodzić mniej. Marka Levi’s zachęca: kupuj lepiej, noś dłużej, przekazuj, naprawiaj. A w ramach swoich proekologicznych działań zaprasza do współpracy głos, którego nie można pomylić z żadnym innym.

Nie ma planety B - hasło, które na dobre weszło do słownika osób, którym nie jest obojętny los Ziemi, stało się punktem wyjścia do scenariusza dwuminutowego filmu utrzymanego w konwencji dokumentu przyrodniczego, którego narratorką jest Krystyna Czubówna - polska dziennikarka, prezenterka programów informacyjnych oraz kultowa lektorka filmów przyrodniczych i audycji radiowych.

Fot. Roman Kotowicz/ForumFot. Roman Kotowicz/Forum

Wideo „Nie ma planety B. Czytała Krystyna Czubówna” pokazuje jakie działania podejmuje marka Levi’s w ramach tzw. zrównoważonej produkcji. Marka nieustannie wprowadza nieszablonowe rozwiązania dotyczące zmniejszenia negatywnego wpływu branży na klimat, inwestuje w materiały i technologie takie jak Cottonized Hemp i Organic Cotton, korzysta z technologii, w których zużywa się mniej wody, pracuje nad tym, aby zredukować zużycie zasobów naturalnych i sprawić, aby przemysł odzieżowy stał się bardziej przyjazny dla naszej planety.

Czy wiesz, że… średni cykl życia ubrania to jedynie 3 lata.

Czy wiesz, że… pranie ubrań, odpowiada za 23 proc. śladu wodnego w całym cyklu życia produktu?

Czy wiesz, że… globalnie, ⅓ mikroplastiku w środowisku naturalnym pochodzi z prania materiałów syntetycznych.

Czy wiesz, że… globalnie, mniej niż 1proc. ubrań jest poddawanych recyklingowi.

Czy wiesz, że... jeśli założysz ubranie tylko 5 razy zamiast 50, jego ślad węglowy związany z produkcją wzrośnie o 400%?

12 maja, w największych polskich miastach - Warszawie, Krakowie, Katowicach i Trójmieście ruszyła kampania plakatowa mająca na celu zwrócenie uwagi na problem nieświadomej konsumpcji odzieży oraz naszych przyzwyczajeń, jak również uświadomienie i zaciekawienie tematem wpływu branży odzieżowej na środowisko naturalne. Plakaty zostały wydrukowane na ekologicznym papierze pochodzącym w 100% z makulatury, zaś klej użyty do ich naklejenia, nie zawiera szkodliwych dla zdrowia i środowiska naturalnego związków chemicznych. 10 plakatów zawierających hasła i infografiki dedykowanych całej akcji zaprojektowała Martyna Wędzicka-Obuchowicz, jedna z czołowych polskich graficzek.