Jeszcze dekadę temu pies w kaszmirowym sweterku był ekstrawagancją zarezerwowaną dla hollywoodzkich celebrytów. Dziś to część coraz szerszego zjawiska – luksusowe marki modowe z rozmachem wchodzą na rynek produktów dla czworonogów, oferując akcesoria nie tylko stylowe, ale i opatrzone prestiżowym logo. Moda dla psów przestała być traktowana z przymrużeniem oka. Stała się elementem strategii marek premium, które coraz śmielej inwestują w ten segment.
Rosnące wydatki na zwierzęta domowe, antropomorfizacja pupili i rozwój sektora premium pet care sprawiły, że rynek ten stał się niezwykle atrakcyjny. Według szacunków Euromonitor, globalny rynek luksusowych produktów dla zwierząt może osiągnąć wartość 15 miliardów dolarów do 2030 roku. Luksusowe domy mody, dotąd skupione na ludziach, dostrzegły, że dzisiejszy klient oczekuje produktów również dla swojego psa.
Gucci już kilka sezonów temu stworzyło specjalną linię Gucci Pet Collection, w której znajdziemy skórzane obroże i smycze ozdobione kultowym wzorem GG, ale też jedwabne apaszki, ceramiczne miski i miękkie legowiska w stylu vintage. Utrzymane w estetyce retro akcesoria zyskują nowy kontekst – domowe życie w wersji haute couture.
Versace również nie pozostało w tyle. W ofercie znajdziemy m.in. psie bluzy z charakterystyczną głową Meduzy, legowiska pokryte wzorem barokowym oraz ortopedyczne poduchy dla pupili z grawerowanym logo. Dla tych, którzy kochają styl glamour, to obowiązkowa pozycja.
Moda dla psów w wydaniu luksusowym to nie tylko kaprys, ale też wyraz troski o jakość i komfort. Moncler, słynący z technicznych materiałów, zaprojektował miniaturowe kurtki puchowe dla psów, inspirowane bestsellerowymi modelami dla ludzi. Wodoodporne, lekkie i wyjątkowo ciepłe – idealne na zimowe wyjazdy w Alpy.
Z kolei Ralph Lauren proponuje psie swetry z wełny merino, koszulki polo z logo gracza w polo i welurowe szlafroki – całość idealnie koresponduje z kolekcją domową marki. Dla właścicieli, którzy traktują pupila jak członka rodziny, to sposób na spójny wizerunek.
W świecie premium detale mają znaczenie. Dlatego wiele marek oferuje możliwość personalizacji akcesoriów. Louis Vuitton umożliwia wygrawerowanie inicjałów na skórzanych obrożach, a także dopasowanie rozmiaru do konkretnej rasy. Burberry oferuje klasyczne trencze dla psów z podszewką w kratę Nova Check – szyte na miarę, z opcją haftu z imieniem czworonoga.
Na tym tle wyróżnia się Maison Goyard, francuska marka słynąca z ekskluzywnych walizek i toreb podróżnych. Ich psie transportery z monogramem wykonane są ręcznie, a na życzenie klienta można dodać ręcznie malowany portret pupila.
Oto co dla psa można znaleźć w kolekcjach luksusowych marek:
(Fot. materiały prasowe)
Ubranko na zimę, Polo Ralph Lauren
(Fot. materiały prasowe)
Beret dla psa, Louis Vuitton
(Fot. materiały prasowe)
Ubranko, Polo Ralph Lauren
(Fot. materiały prasowe)
Ubranko przeciwdeszczowe, Louis Vuitton
(Fot. materiały prasowe)
Perfumy dla psa, Dolce & Gabbana
(Fot. materiały prasowe)
Torba do noszenia psa, Goyard
(Fot. materiały prasowe)
Smycz z etui na woreczki, Prada
(Fot. materiały prasowe)
Bidon na wodę dla psa, Louis Vuitton
(Fot. materiały prasowe)
Ubranko przeciwdeszczowe, Gucci
(Fot. materiały prasowe)
Miska przenośna, Louis Vuitton
(Fot. materiały prasowe)
Etui na woreczki, Louis Vuitton