1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. Joga przy biurku

Joga przy biurku

123rf.com
Zobacz galerię 4 Zdjęcia
W pracy spędzasz wiele godzin, sama wiesz ile. W tym czasie działasz, koncentrujesz się, niepokoisz, słowem wydatkujesz życiową energię. W jaki sposób, za pomocą dwóch prostych ćwiczeń jogi, zwiększyć jej przepływ?

SKUPIONY ODDECH

  • Odsuń krzesło od biurka, usiądź prosto, ręce połóż na kolanach wierzchem dłoni do góry.
  • Zamknij oczy.
  • Weź powolny wdech przez nos i skup się na tym, jak powietrze przechodzi przez gardło i dociera do dna płuc i klatki piersiowej.
  • Zobacz w wyobraźni, jak powiększają się płuca i klatka piersiowa oraz jak wydłuża się kręgosłup. Poczuj, jak podnosi się brzuch.
  • Wypuść powietrze przez nos.
  • Poczuj jak brzuch opada.
  • Wydech powinien trwać dłużej niż wdech.
  • Nie walcz z siłą ciążenia i oddal wszystkie myśli.
  • Skup się na oddychaniu.
  • Rozluźnij się, rozluźnij...
Wydech jest istotą relaksacji. Im więcej wypuszczasz z siebie zużytego powietrza, tym więcej nabierasz świeżego. Im głębiej oddychasz, tym bardziej uspokaja się twój umysł.

STOJĄCA RYBA

  • Stań na stopach rozstawionych na szerokość miednicy.
  • Spleć palce rąk za plecami.
  • Weź przygotowujący wdech.
  • W trakcie wydechu powoli podnieś klatkę piersiową i odchyl barki do tyłu, ciągnąc ramiona w dół.
  • Stój całymi stopami stabilnie na ziemi i wyprostuj kolana.
  • Gdy będziesz koncentrować się oddechu, pamiętaj o tym, aby klatka piersiowa była uniesiona do góry, a ręce ściągane w dół.
  • Wytrzymaj tak około minuty, a następnie powoli opuść ramiona swobodnie po obu stronach ciała.
Ćwiczenie redukuje ospałość i niepokój.

Więcej ćwiczeń znajdziesz w książce „Joga. Równowaga ciała, umysłu i duszy”, Cynthia Worby, wyd. Septem

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze