Według badania Mediapanel Gemius PBI w październiku 2023 roku średni czas zaangażowania przypadający na realnego użytkownika Zwierciadlo.pl wyniósł 5 minut 22 sekundy. To plasuje portal na miejscu lidera w kategorii czasu na stronie w segmencie serwisów luksusowych magazynów dla kobiet.
– Czas na stronie jest dla nas jednym z najważniejszych wskaźników zaangażowania naszych czytelniczek i czytelników. Naszym priorytetem jest zatrzymać uwagę użytkowników jakością treści i wyczerpującym opracowaniem tematu. Wierzymy w długie, dobre treści wzbogacone opiniami ekspertów, ciekawymi rozmowami, wywiadami i coraz częściej formatami audiowizualnymi – podkreśla prezes Wydawnictwa Zwierciadło Adam Popielski.
– Magazyn „Zwierciadło” od września 2022 roku intensywnie rozwija autorskie podcasty. Wśród audycji udostępnianych na stronie znalazły się m.in.: cykl „Przerwa na kawę z Kasią Miller” (w którym redaktorka naczelna „Zwierciadła” Joanna Olekszyk rozmawia z psychoterapeutką Katarzyną Miller o różnych aspektach życia), „W czułym zwierciadle” Małgorzaty Serafin czy „Bądź dla siebie ważna” psychoterapeutki Joanny Heidtman i dziennikarki Karoliny Morelowskiej. Podcastów Zwierciadła można słuchać na: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, a także na Zwierciadlo.pl oraz kanale magazynu na platformie YouTube. Łącznie podcastów Zwierciadła wysłuchano dotychczas 2 miliony razy. Równocześnie wydawnictwo inwestuje w treści wideo, także na kanałach społecznościowych marki – podkreśla Magdalena Rosłaniec, redaktorka prowadząca Zwierciadlo.pl
– Różnicujemy formaty, tworzymy scenariusze, reżyserujemy nawet najmniejsze formy i nie boimy się eksperymentów, takich jak wymagające produkcje cyfrowe. Każdy nowy format audiowizualny trafia do portfolio produktowego Zwierciadła, które stanowi contentową część oferty reklamowej – dodaje Anna Szaluś, dyrektorka Biura Reklamy.
– To wzmacnia stworzenie butiku kreatywnego łączącego działania zespołu reklamowego, działu marketingu i redakcji wydawnictwa. Rozwijamy ideę brand journalism, odpowiadając na potrzeby klientów magazynów „Zwierciadło” i „Sens”. Marki komercyjne, z którymi współpracujemy, troszcząc się o swój wizerunek i wartości, poszukują jakościowego kontekstu. To dla nas bardzo ważny filar współpracy, bo mówimy tym samym językiem. Butik kreatywny Zwierciadła z PM-em, redaktorami kreatywnymi, zapleczem graficznym i audiowizualnym ma odpowiadać na potrzeby klientów i użytkowników, łącząc cechy działań agencyjnych i kompetencje redakcyjne. Niezależnie od tego, czy będziemy to robić za pośrednictwem dokumentalnych produkcji wideo, merytorycznych reportaży bądź reelsów na Instagramie, nasi partnerzy mogą liczyć na luksusowo oprawioną i ciekawą opowieść o swoich produktach i inicjatywach – komentuje Marta Kowalska, dyrektorka wydawnicza Wydawnictwa Zwierciadło.
W październiku 2023 Zwierciadlo.pl odnotowało 1,3 miliona użytkowników i 3,6 miliona odsłon (źródło: Google Analytics).
W pierwszym półroczu 2023 roku miesięcznik „Zwierciadło” odnotował wysokie wyniki średniej sprzedaży na rynku magazynów luksusowych.
Z danych sprzedażowych opublikowanych przez PBC – „Audyt PBC” wynika, że miesięcznik „Zwierciadło”, z wynikiem 78 072 egzemplarzy, uzyskał w tym okresie 2. miejsce w sprzedaży pism luksusowych, zaraz po magazynie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 83 047 egzemplarzy. Na kolejnych miejscach znalazły się: „Wysokie Obcasy Extra” (Agora) z wynikiem 41 568 egzemplarzy, „Pani” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 30 441 egzemplarzy, „Elle” (Burda Media) z wynikiem 22 780 egzemplarzy oraz „Glamour” (Burda Media) z wynikiem 10 834 egzemplarzy.
– W działaniach promocyjnych postawiliśmy także na „projekty 360”, łączące wszystkie obszary naszych działań. Łączenie elementów marketingu prasowego, digital, e-commerce, sprzedaży oraz PR jest z pewnością naszą mocną stroną we wszystkich tych obszarach. Obecnie na rynku jest czas dla specjalistów kreatywnych, zaangażowanych, umiejących działać i myśleć poza utartymi schematami. Lockdown, zmiana przyzwyczajeń i szybka digitalizacja treści wymusiły, by spojrzeć na promocje marki nieszablonowo. W tym trudnym okresie w segmencie prasy uzyskaliśmy bardzo wysoką sprzedaż na rynku wśród magazynów luksusowych.
Oprócz psychologii, zdrowia i urody naszą nową wypracowaną formą komunikacji z rynkiem zewnętrznym i biznesowym stały się także kultura i sztuka. Jesteśmy mocno zaangażowani, zmotywowani i słuchamy potrzeb drugiej strony. Nasz model współpracy oparty jest na wysokiej elastyczności i otwartym podejściu do projektów indywidualnych. Reagujemy na oczekiwania odbiorców, wprowadzając nowe, niestandardowe projekty dopasowane do uwarunkowań rynkowych. Kierujemy się hasłem „think outside the box” – komentuje Justyna Ogłozińska, dyrektorka marketingu miesięczników „Zwierciadło” i „Sens”.
Aktualnie w sprzedaży jest grudniowe wydanie miesięcznika „Zwierciadło” z Anją Rubik na okładce, w dwóch wersjach do wyboru. Magazyn można kupić m.in. z poradnikiem dla rodziców SexedPL. Numer wsparty jest kampanią promocyjną: outdoorową, internetową na portalach onet.pl i wp.pl, prasową w miesięczniku „Sens” oraz tygodniku „Polityka”. Kampanie przygotował dział marketingu miesięcznika.