Specjaliści twierdzą, że poczucie humoru przyczynia się do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Dlaczego?
Ludzie chcą pracować z Tobą
W pracy spędzamy wiele czasu i wolimy pracować z ludźmi, których lubimy – z dala od wszelkiej maści malkontentów. Lekki dowcip – nie dosadny ani nie prześmiewczy – budzi sympatię współpracowników, a także sprawdza się w relacjach z klientami.
Poczucie humoru to skuteczny sposób na stres
Działa potrójnie: pozwala zmienić perspektywę, z której postrzegamy sytuację; pozwala wyrazić emocje związane z problemem; rozluźnia ciało zdrętwiałe od stresu.
Dowcip jest egalitarny
Dowcipy pozwalają spotkać się wszystkim na tym samym poziomie – niezależnie od stanowiska śmiejemy się, czyli mamy ze sobą wiele wspólnego. Szef okazuje się bardziej dostępny, co przyciąga ludzi otwartych i uczciwych.
Sposób na wyluzowanie
Dowcip opowiedziany w odpowiednim momencie i w odpowiedniej formie rozładowuje napięcia. To także dobry pomysł na opanowanie konfliktu w pracy – stwarza możliwość wyładowania emocji w inny sposób niż złość.
Humor wyzwala kreatywność
Humor, zwłaszcza sytuacji albo gry słowne, to idealne ćwiczenie na kreatywność. Przychodzą nam do głowy zupełnie niewyobrażalne skojarzenia. W zabawie nie odczuwamy napięcia, które towarzyszy różnym „burzom mózgu” , a to doskonałe podłoże dla inspiracji.
Poczucie humoru buduje atmosferę zaufania
W sytuacji humorystycznej często z twarzy opadają maski, za którymi skrywamy się w życiu zawodowym, a autentyczność sprzyja zaufaniu. W ten sposób upraszczamy relacje w pracy, co jest kluczowe dla rozwoju kariery.
Humor motywuje do pracy
Zapytany, chyba każdy z nas odpowie, że lubi się pośmiać w pracy. Sympatyczna atmosfera w pracy jest motywująca, pracownicy nie boją się zgłaszać innowacyjnych pomysłów, chce im się wspólnie wymyślać nowe projekty, co w efekcie prowadzi do wzrostu produktywności.
na podst.Forbes