fbpx

Uważność od rana do nocy

Uważnośc od rana do nocy
123rf

Każdego dnia, od rana do nocy, mamy wiele możliwości, by praktykować uważność. Oto lista 13 propozycji.

1. Kiedy budzisz się rano, zauważ swój oddech, zanim wstaniesz z łóżka. Jakość naszego oddechu mówi nam wiele o naszym stanie bycia. Kiedy oddech jest powolny i stały, jesteśmy cisi i spokojni. Gdy oddech jest przyśpieszony, jest w nas napięcie

2. Zanim wstaniesz z łóżka, zwróć uwagę na swoje myśli. Jaka była twoja pierwsza myśl po przebudzeniu? Praktyka ta pomaga nam nawiązać kontakt z tym, co jest w naszym umyśle.

3. Jeśli to możliwe, jedz w milczeniu. Przed jedzeniem bądź wdzięczna wszystkim ludziom, którzy przyczynili się do tego, że w twojej miseczce jest musli.

4. Bądź świadoma światła słonecznego, kropli deszczu, wiatru, drzew, dźwięków które cię otaczają w drodze do pracy. Bądź świadoma twego stanu ducha, myśli. Czy jesteś w chwili obecnej, czy myślisz o tym, co będziesz robić dalej? Zauważ swoje ciało, niech twój spokojny oddech sprawi, że ramiona będą rozluźnione, podobnie jak mięśnie twarzy.

5. Zauważ, kiedy ulegasz presji niecierpliwości, żeby dostać się tam, gdzie cię nie ma. Ciesz się procesem docierania tam.

7. Pozwól sobie być cichą i spokojną. Możesz ustalić sama ze sobą znaki, które będą przypominały ci o uważności. Na przykład zawsze, kiedy patrzysz która godzina, pytaj się siebie – jestem uważna?

8. Każdy posiłek jedz z uważnością i wdzięcznością. Naprawdę smakuj, co jesz.

9. Co jakiś czas oddalaj się myślami od codziennej rutyny i doceń to, co udało ci się osiągnąć spokojem i uważnością.

10. Czas powrotu do domu niech będzie czasem przejściowym. Uważaj, już cię nie ma w pracy, nie myśl o niej, ale jeszcze cię nie ma w domu, nie planuj co będziesz robić. Uświadom sobie swój oddech, zauważ jakość myśli i uczuć.

11. Powitaj domowników ze spokojem i życzliwością.

12. Nigdy nie jedz na stojąco, w samochodzie, w biegu. Smakuj każdy kęs jedzenia, ciesz się zapachem i konsystencją. Niech lekka kolacja będzie dla ciebie ucztą.

13. Zanim pójdziesz do łóżka, przygotuj się do snu. Wypij melisę, powdychaj zapach lawendy. Oddychaj głęboko, koncentrując się na wydechu. Przeskanuj ciało w poszukiwaniu napięć i oddychaj do tych miejsc. Śpij w całkowicie zaciemnionej sypialni z dala od urządzeń elektronicznych.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>