1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Zdrowie

Męska wrażliwość to siła. Akcja Don’t Men Up Open Up zachęca mężczyzn, by otwarcie mówili o emocjach

Akcja Don’t Men Up Open Up to wspólny projekt L'Oreal Paris i Movember. (Fot. iStock)
Chłopaki też płaczą. I czują. Choć społeczeństwo często chciałoby inaczej, wtłaczając mężczyzn w role silnych, twardych, niezniszczalnych. Presja bywa ogromna, podobnie jak jej koszty: wypalenie, nałogi, depresja. Dlatego w ramach tegorocznego #movember mężczyźni motywują się nawzajem do dbania o zdrowie psychiczne poprzez szczere rozmowy o uczuciach.

Trwa #movember, czyli coroczna akcja zapuszczania przez mężczyzn wąsów w listopadzie, która ma przypominać o konieczności dbania o męskie zdrowie. Obejmuje zwłaszcza profilaktykę raka prostaty i innych męskich nowotworów, ale nie tylko. Za sprawą L’Oreal Men Expert, które dołączyło do akcji Movember, w tym roku dotyczy ona także męskiego zdrowia psychicznego.

Stłumione emocje

Mężczyźni od dziecka uczeni są, by tłumić swoje emocje, przez co wielu z nich zmaga się z problemami psychicznymi w późniejszym wieku. Odcięci od przeżywania popadają w depresję albo nałogi. Co więcej, ponieważ nie przywykli, by mówić o swoich uczuciach, często zmagają się z wewnętrznymi demonami w ogromnej samotności. Czują się słabi – a przecież nie powinno tak być.

Wrażliwość to siła

Częścią tegorocznego #movember jest więc akcja Don’t Men Up Open Up, która ma zachęcić mężczyzn do większej otwartości w kwestiach emocjonalnych. Uświadamia, że wrażliwość jest tak naprawdę oznaką nie słabości, a wewnętrznej siły. Ambasadorzy akcji (m.in. duński aktor Nikolaj Coster-Waldau, twarz L'Oreal Men Expert) apelują o zmianę w podejściu do męskich emocji, by kolejne pokolenia mężczyzn nie cierpiały w ciszy, tylko otwarcie mówiły o tym, co dla nich niewygodne i co boli. Bo chłopaki też płaczą!

A oto filmik promujący akcję na Instagramie:

Share on Facebook Send on Messenger Share by email

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
Reklama
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze