fbpx

Jak przestać palić?

Zapał do niepalenia

Palacz obawia się, że rzucenie palenia przekracza możliwości nałogowca, tymczasem nie ma takiej rzeczy, której ktoś nie osiągnie, jeżeli roznieci w sobie odpowiednio wielki zapał. W tym wypadku: ZAPAŁ DO NIEPALENIA.
Na czym polega zapał do niepalenia, tłumaczy Ewa Woydyłło, dr psychologii klinicznej, specjalistka i superwizorka terapii uzależnień, autorka wielu poczytnych książek psychologicznych.

Czy początek roku to dobry czas na rzucenie palenia?

Tak, znakomita okazja. Każdy przełomowy moment, nawet kalendarzowy, jest dobry do zaczynania nowych projektów. A rozstanie z papierosami to dobry „projekt” do zrealizowania.

Jaki jest główny czynnik sukcesu jeśli chodzi o rezygnację z papierosów?

Akademia Zwierciadła
  • po pierwsze: solennie postanowić mając jak najwięcej argumentów ZA
  • po drugie: ogłosić swój zamiar, żeby inni mogli nam nie tylko sekundować, ale także w razie potrzeby nas wspierać
  • po trzecie: świadomie odnawiać postanowienie o zaprzestaniu palenia każdego dnia rano, żeby przynajmniej do wieczora wzmocnić motywację. I tak codziennie – wtedy ta decyzja stanie się trwała i konsekwentna.

Jak wytrwać w zamiarze niepalenia?

Cieszyć się każdym dniem bez papierosa. Spędzać czas ciekawie i radośnie. Przebywać jak najwięcej z niepalącymi znajomymi. Delektować się pysznymi smakami i zapachami. Jak najwięcej całować się i przytulać do tych, którzy nas kochają, bez obawy, że ich odurzymy przykrym papierosowym odorem. O niepaleniu trzeba myśleć jak o NAGRODZIE za mądrość, odwagę i wytrwałość i codziennie sobie ich gratulować. Wtedy umocni się i dojrzeje prawdziwie głębokie poczucie wartości.

Już 13 stycznia 2013 r. Ewa Woydyłło poprowadzi warsztat dla palaczy, którzy mają już dosyć palenia. Celem warsztatu jest wzmocnienie motywacji poprzez rozwój umiejętności radzenia sobie – bez papierosa! – ze stresem, nieśmiałością, zmęczeniem, złością, frustracją, lękiem, nudą i innymi przykrymi stanami emocjonalnymi, a przede wszystkim na poprawę poczucia własnej wartości – bo kto ma poczucie wartości, ten sobie nie szkodzi. Podczas zajęć poznamy sposoby ułatwiające zaprzestanie palenia oraz konsekwentne wytrwanie w tym zamiarze.

Zapisy na warsztat tutaj!