1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Zdrowie
  4. >
  5. Pokonać raka piersi

Pokonać raka piersi

123RF.com
123RF.com
Czy wreszcie znajdzie się lekarstwo na raka piersi, zabójcę nr 1 kobiet? Ciągle jeszcze pozostaje ono w sferze marzeń, choć naukowcy robią kolejne kroki zbliżające nas do celu.

Niestety, statystyki właściwie się nie zmieniają, nowotwór piersi od wielu lat zabija tysiące kobiet w Polsce i na świecie. Co więcej – liczby te wcale nie maleją. I choć w tunelu cały czas zapalają się światełka nadziei, na razie nie ma jednego niezawodnego sposobu terapii i nadal mnóstwo kobiet przegrywa walkę z tym nowotworem.

Cały problem polega na tym, że komórki raka piersi potrafią mutować poprzez wytworzenie czegoś w rodzaju powłoki, która odrzuca leki. Dzięki temu nowotwór staje się odporny na chemioterapię.

Naukowcy z Ohio odkryli sposób na pokonanie tych powłok za pomocą aktywowania tak zwanego białka szoku cieplnego, które jest odpowiedzialne za powstawanie powłok „odpychających” lekarstwa. Dzięki temu komórki raka zaczęły lekarstwa prawidłowo wchłaniać. W eksperymentach zginęło w ten sposób około 50 procent komórek nowotworowych więcej niż za pomocą innych metod. Na razie badania te były przeprowadzone tylko w laboratorium, ale być może już niedługo będzie można wykorzystać tę metodę, by walczyć z rakiem u chorych kobiet.

Naukowcy podkreślają, że nie jest to zupełnie nowa technika, ale po raz pierwszy została ona z powodzeniem zastosowana w laboratorium, co może budzić pewien optymizm. Przed naukowcami z Ohio jeszcze wiele badań i eksperymentów – miejmy nadzieję udanych.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
  1. Zdrowie

Rak prostaty. Pomóż partnerowi zadbać o zdrowie

Niska świadomość społeczna i niechęć mężczyzn do wykonywania badań profilaktycznych, wciąż są powodem wysokiej śmiertelności na skutek nowotworu prostaty. Eksperci alarmują, że zachorowalność na raka prostaty stale wzrasta. W Polsce nowotwór ten stanowi już ok. 20 proc. wszystkich rozpoznanych nowotworów złośliwych. (fot. iStock)
Niska świadomość społeczna i niechęć mężczyzn do wykonywania badań profilaktycznych, wciąż są powodem wysokiej śmiertelności na skutek nowotworu prostaty. Eksperci alarmują, że zachorowalność na raka prostaty stale wzrasta. W Polsce nowotwór ten stanowi już ok. 20 proc. wszystkich rozpoznanych nowotworów złośliwych. (fot. iStock)
Pomimo, że rak prostaty jest najczęściej rozpoznawanym nowotworem złośliwym wśród mężczyzn, wciąż pozostaje tematem tabu. Wielu mężczyzn decyduje się na badania prostaty dopiero po namowach żony lub partnerki. Jak pokazują liczne statystyki, to kobiety odpowiadają za blisko 80% przypadków wykrycia męskich nowotworów. Posiadają one największą siłę perswazji i są w stanie przekonać mężczyzn do badań profilaktycznych.

Co piąty mężczyzna zmagający się z chorobą onkologiczną, choruje na raka prostaty. Z powodu tego nowotworu umiera w Polsce około 15 pacjentów dziennie. Tymczasem wykrycie choroby na wczesnym etapie daje nawet 90% szans na wyleczenie.

- Każdego dnia w naszym kraju około 44 mężczyzn dowiaduje się, że choruje na raka prostaty. Rocznie w wyniku tej choroby umiera niemal 5 tys. pacjentów, co sprawia, że rak prostaty zajmuje 10. miejsce wśród zgonów z powodu nowotworów złośliwych u mężczyzn. Statystyki te można jednak zmienić, bo chociaż zachorowalność na raka prostaty charakteryzuje się wysoką dynamiką wzrostu, to wczesna diagnostyka znacznie zwiększa szanse pacjenta na wyleczenie i daje szerokie możliwości terapeutyczne. Dlatego tak ważna jest edukacja społeczeństwa na temat tej choroby oraz zachęcanie mężczyzn do profilaktyki i regularnego wykonywania badań – mówi dr n. med. Tomasz Chwaliński, specjalista urolog, ekspert w leczeniu nowotworów układu moczowego, Ordynator Oddziału Urologii w Mazowieckim Szpitalu Onkologicznym w Wieliszewie k/Legionowa.

Jak duży wpływ na męskie decyzje w tej dziedzinie mają kobiety ? – Uważam, że ten wpływ jest bardzo duży. Obserwujemy zresztą, że na konsultacje często przychodzą pary  – podkreśla specjalista urolog. Wielu mężczyzn decyduje się na badania i konsultacje pod wpływem sugestii ze strony partnerki. Niektórzy sami przyznają w gabinecie, że przyszli „bo żona nalegała”.

Rak prostaty – kto jest najbardziej narażony?

Prostata, nazywanej inaczej gruczołem krokowym lub sterczem, stanowi element męskiego układu rozrodczego i pełni funkcję w produkcji nasienia. W jej obrębie może dochodzić do różnych zmian chorobowych (np. przerost gruczołu krokowego), często o charakterze nowotworowym.

- Rak prostaty jest nowotworem złośliwym, powstającym na skutek niekontrolowanego mnożenia się zmutowanych komórek prostaty. W większości przypadków trudno jest ustalić przyczynę mutacji genetycznej u indywidualnego pacjenta. Istnieje jednak szereg czynników, które zwiększają ryzyko zachorowania na raka prostaty – wyjaśnia dr Tomasz Chwaliński.

Najwięcej zachorowań notuje się między 60 a 70. rokiem życia, choć choruje też wielu młodszych mężczyzn. – Im więcej przypadków zachorowania na raka prostaty było w naszej rodzinie, tym większe prawdopodobieństwo, że choroba może dotyczyć także nas. Dlatego tak ważne jest, by osoby szczególnie narażone były w stałym kontakcie z lekarzem i systematycznie się badały. – podkreśla dr Tomasz Chwaliński.

Ciekawe są również predyspozycje związane z rasą. Rasa czarna ma wysokie predyspozycje do nowotworów prostaty o wysokim stopniu złośliwości.

Czy nowotworom prostaty można zapobiegać?

Regularnym badaniom urologicznym powinni się poddawać wszyscy mężczyźni po zakończeniu 50. roku życia, a nawet, ze względu na rosnącą liczbę nowotworów, już po 40. roku życia.

Pomimo tego, że o chorobie nowotworowej decydują najczęściej czynniki genetyczne, dobrze jest zadbać o odpowiedni styl życia, który wpłynie na mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia choroby. Co przyczynia się do zmniejszenia ryzyka? – Redukcja masy ciała, zmniejszenie ilości białka w diecie, a także alkoholu, aktywność fizyczna. Uważa się, że pozytywne działanie mają likopeny, zawarte w pomidorach po obróbce cieplnej (czyli sosy, przeciery pomidorowe) i ogólnie dieta śródziemnomorska – wymienia dr Chwaliński.

Warto też wziąć po uwagę, że nowotwory prostaty rozwijają się w różnym tempie. – Mamy różne stopnie złośliwości. Przy niskiej złośliwości choroba rozwija się dość powoli. W przypadku zmian o wysokim stopniu złośliwości, rozwój nowotworu można porównać do pożaru suchego lasu. Chorzy wymagają więc intensywnego leczenia w szybkim tempie. – podkreśla specjalista.

Rak prostaty najczęściej rozwija się bezobjawowo, szczególnie w początkowej fazie choroby. Zdarza się jednak, że u niektórych mężczyzn niepokojącym sygnałem bywają zaburzenia erekcji. Są też inne symptomy mogące świadczyć o raku prostaty.

- O ile u części mężczyzn, u których z czasem diagnozuje się raka prostaty, mogą wystąpić problemy z oddawaniem moczu,  krew w moczu czy nasieniu, a w bardziej zaawansowanych przypadkach nawet całkowity bezmocz, ból w kroku czy wynikające z przerzutów do kości bóle kostne, to jednak w dużej mierze rak prostaty nie sygnalizuje swojej obecności. Nie mając symptomów jesteśmy nieświadomi rozwoju nowotworu aż do jego późnego stadium. Tymczasem szacowana długość dalszego życia przy wczesnym wykryciu raka prostaty i wdrożeniu odpowiedniego leczenia, wynosi ponad 15 lat. Dlatego panowie, nie bójcie się i idźcie się zbadać. Przy dzisiejszych osiągnięciach medycyny rak prostaty może być naprawdę skutecznie leczony – apeluje dr Tomasz Chwaliński.

Rak prostaty – jakie badania profilaktyczne należy wykonać?

Podstawą jest badanie PSA – marker przerostu prostaty oznaczany we krwi. PSA (ang. Prostate Specific Antygen) jest uwalnianym do krwi białkiem, wytwarzanym wyłącznie przez komórki prostaty.

Test PSA to proste i szybkie badanie, które umożliwia sprawdzenie poziomu antygenu swoistego prostaty z krwi badanego. Nieprawidłowe stężenie PSA we krwi wskazuje na możliwą obecność raka prostaty i stanowi wskazanie do biopsji prostaty. Europejskie Towarzystwo Urologiczne rekomenduje regularne oznaczanie PSA we krwi od 50. roku życia, a w przypadku, gdy w rodzinie występowały zachorowania na raka prostaty, wykonywanie badań PSA zaleca się już od 45 roku życia. Niestety nowotwór stercza dla wielu panów wciąż jest chorobą wstydliwą, przez co unikają wizyt u lekarzy i nie badają się regularnie – mówi dr Tomasz Chwaliński.

Z raportu „Narodowego Testu Zdrowia Polaków” wynika, że badaniu PSA poddało się zaledwie 37 proc. Polaków w wieku od 55. do 64. lat.

Kolejnym podstawowym badaniem diagnostycznym raka prostaty jest badanie per rectum. Jednak wielu mężczyzn ma poważne opory właśnie przed tym badaniem. – Badanie polega na wprowadzeniu palca w odbytnicę pacjenta. Na podstawie dotyku lekarz stwierdza, czy na powierzchni prostaty pojawiły się guzki lub, czy nie jest ona powiększona. Choć badanie jest szybkie i bezbolesne, wielu mężczyzn wciąż go unika, odbierając sobie tym samym szansę na wczesne wykrycie choroby i jej wyleczenie. A połączenie badania per rectum i badania PSA pozwala na dość czułe wyselekcjonowanie grupy chorych wymagających dalszej diagnostyki. – podkreśla dr Tomasz Chwaliński i dodaje: W ostatnich latach dopracowano metodę badania chorych za pomocą rezonansu magnetycznego, co w istotny sposób zwiększyło możliwości diagnostyczne wykrywania wczesnych przypadków raka gruczołu krokowego, a także pozwoliło selekcjonować grupy chorych wymagających agresywnego leczenia onkologicznego.

Niepokojące są jednak ostatnie miesiące, związane z sytuacją epidemiologiczną. Jak na wczesną diagnozę onkologiczną wpływa pojawienie się Covid-19? – Obserwujemy zmniejszenie odsetka chorych zgłaszających się we wczesnym stadium. Nasze obserwacje dotyczą ostatniego pół roku, od marca i kwietnia. W jaki sposób będzie się sytuacja rozwijać - trudno powiedzieć. Jednak wszyscy lekarze, zajmujący się leczeniem onkologicznym, wyrażają duże zaniepokojenie tym, że pacjenci się nie badają – podkreśla dr Chwaliński.

Mazowiecki Szpital Onkologiczny w Wieliszewie to miejsce, w którym od początku jego istnienia - ponad 10 lat - leczy się chorych na raka gruczołu krokowego. Dzięki stałemu rozwojowi szpital stał się unikalnym w skali kraju ośrodkiem, który oferuje pacjentom każdą z dostępnych w Polsce metod leczenia raka gruczołu krokowego. Szpital posiada też najnowocześniejszego robota operacyjnego - DaVinci System X umożliwiającego małoinwazyjne leczenie operacyjne, które powoli staje się światowym standardem.

  1. Zdrowie

Czy miałaś już swój Dzień na U?

15 października, w Dzień Zdrowia Piersi, startuje kolejna edycja kampanii Fundacji Rak'n'Roll zachęcająca Polki do regularnych badań. Partnerem akcji jest Avon Kontra Rak Piersi.  

Pandemia sprawia, że musimy anulować wiele naszych planów, wydarzeń i spotkań. Badania to jednak coś, czego nie warto przekładać na później. Właśnie dlatego w tym roku, już po raz kolejny, Fundacja Rak’n’Roll i Avon Kontra Rak Piersi ruszają z inicjatywą zachęcającą kobiety do profilaktycznych badań USG i zadbania o swoje zdrowie.

Wszyscy wciąż próbujemy odnaleźć się w odmienności 2020 roku i pandemii krzyżującej nasze plany. Odwołane koncerty, wyjazdy, spotkania ze znajomymi. Jest jednak wydarzenie, którego nie tylko nie musimy wykreślać z naszych kalendarzy, a wręcz warto zakreślić je sobie na czerwono – Dzień na U, czyli czas, w którym najważniejsze jest nasze zdrowie i samopoczucie. To dzień, w którym zrobimy USG, by potwierdzić zdrowie swoich piersi. Badanie USG jest całkowicie bezbolesne i trwa zaledwie kilkanaście minut. To nasze kobiece święto, z którego warto skorzystać – przekonuje Joanna Rokoszewska-Łojko z Fundacji Rak’n’Roll.

Do celebracji swojego Dnia na U w tym roku dołączyło wiele gwiazd: Aleksandra Hamkało, Joanna Jabłczyńska, Barbara Wrońska, Ania Markowska i Ida Nowakowska. Dziewczyny przekonują, że troska o siebie i profilaktyka to coś, co w swoich planach warto uwzględniać zawsze na pierwszym miejscu. Ty też dodaj do kalendarza Dzień na U – wybierz gabinet w Twojej okolicy i umów się na badanie!

Do regularnego dbania o zdrowie zachęca także Avon, który dochód ze sprzedaży swoich produktów oznaczonych Różową Wstążką po raz kolejny przeznacza na dofinansowywanie badań USG. W tym roku wsparcie firmy przełożyło się na dofinansowanie 3300 badań USG piersi w 90 placówkach na terenie całego kraju. Zapisy startują 15 października, a same badania rozpoczną się już 22 października. Rejestracja jest niezwykle prosta – wystarczy wejść na stronę dziennau.pl, znaleźć Gabinet z Różową Wstążką w swojej okolicy i zapisać się online lub telefonicznie. Pełna lista gabinetów, które dołączyły do akcji znajduje się na stronie www.dziennau.pl.

Jako kobiety na co dzień jesteśmy pod presją czasu, która każe nam wybierać, co jest dla nas naprawdę ważne, na co powinniśmy poświęcić swój czas. W Avon nie mamy wątpliwości, że bez względu na wszystko, naszym priorytetem powinno być zdrowie i bezpieczeństwo. To właśnie dlatego już od wielu lat, nieustannie angażujemy się w działania, pomagające kobietom jak najlepiej zadbać o siebie. Przez wszystkie lata funkcjonowania kampanii Avon Kontra Rak Piersi dofinansowaliśmy już 50 tys. badań USG i również w tym roku ochoczo włączamy się w akcję ułatwienia dziewczynom dostępu do profilaktyki, po raz kolejny zapraszając do Gabinetów z Różową Wstążką, które czekają na Polki w całym kraju. Gorąco zachęcamy, by Dzień na U stał się corocznym rytuałem każdej kobiety i na stałe zagościł w naszych kalendarzach – dodaje Agnieszka Isa, Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska.

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

  1. Zdrowie

Piersi w SPA - samobadanie, pielęgnacja, aktywność

Regularne samobadanie piersi pozwala nam poznać ich strukturę. (Fot. Getty Images)
Regularne samobadanie piersi pozwala nam poznać ich strukturę. (Fot. Getty Images)
Zobacz galerię 3 Zdjęcia

SPA to, jak chcieli starożytni, sanus per aquam, czyli, dosłownie, zdrowie przez wodę. Monika Słowińska, od 20 lat pracująca w branży kosmetyki profesjonalnej, nadaje temu terminowi nowe znaczenie. Mówi: SPA, czyli Samobadanie, Pielęgnacja, Aktywność.

Monika Słowińska wprowadziła do wielu salonów kosmetycznych w Polsce program „Piersi w SPA”. Chodzi o profilaktykę chorób piersi. „Stworzyłam kosmetyki do pielęgnacji biustu, ale wtedy kosmetyczki, które miały proponować klientkom specjalny zabieg z ich zastosowaniem, zaczęły sygnalizować, że nie jest to proste. Jest bariera wstydu. Kiedy rozmawiam z kobietami, widzę, że często wynika to z braku akceptacji swojego ciała. Czasem z lęku. Kiedyś na dużym spotkaniu – w sali było ponad 200 pań – rzuciłam pytanie: która z was myła dziś zęby? Rozległ się śmiech, wiadomo, że wszystkie to zrobiły. A która z was w ostatnim czasie badała swoje piersi? Chodziło mi zarówno o badanie palpacyjne, jak i o USG czy mammografię. Zapadła cisza, ręce podniosło 15, góra 20 kobiet. Nie mamy świadomości, jak to ważne, a nawet jeśli mamy, z jakichś powodów od takich badań uciekamy”.

Monika opracowała autorski masaż piersi połączony z samobadaniem, konsultowany przez prof. Agnieszkę Gruszfeld z warszawskiego Centrum Onkologii. „Uczymy tego kobiety. Przekonujemy, jak ważne jest, by znać mapę swoich piersi. Wtedy, przy okazji masażu, można przeprowadzić badanie. Wykonujmy też masaż dołów pachowych, bo tam też mogą umiejscowić się zmiany. Buteleczka z balsamem jest takim »przypominaczem«, jak tubka pasty do zębów.  Korzystajmy z tego” – namawia.

Balsam do pielęgnacji biustu, szyi, dekoltu oraz twarzy, preparat bogaty w naturalne składniki, m.in. nawrot lekarski i witaminę E. (Fot. materiały prasowe) Balsam do pielęgnacji biustu, szyi, dekoltu oraz twarzy, preparat bogaty w naturalne składniki, m.in. nawrot lekarski i witaminę E. (Fot. materiały prasowe)

A poza masażem – obserwujmy siebie. Co najmniej raz w miesiącu stańmy nago przed lustrem. Zwracajmy uwagę na asymetrie, wklęśnięcia, nierówności, „pomarańczową skórkę”, uciskajmy brodawki, żeby sprawdzić, czy nie ma wydzieliny z krwią. Ciało daje nam sygnały – bądźmy na nie uważne.

  1. Zdrowie

Różowa wstążka - symbol wspólnej walki

Zobacz galerię 5 Zdjęć
Już od 28 lat Różowa Wstążka i Kampania na rzecz Walki z Rakiem Piersi są symbolami edukacji, nadziei i solidarności milionów osób z całego świata dotkniętych tą chorobą.

Co 15 sekund gdzieś na kuli ziemskiej, u jakiejś kobiety diagnozowany jest rak piersi. Osób borykających się z tą chorobą jest stanowczo zbyt wiele. Różowa Wstążka jest na całym świecie rozpoznawalnym symbolem walki z rakiem piersi. Idea kampanii szerzącej wiedzę dotyczącej tej choroby narodziła się w 1992 roku w głowie Evelyn H. Lauder, synowej Estée Lauder. Akcja od razu przyciągnęła tysiące osób na świecie, obejmując swym zasięgiem coraz szersze kręgi.

Evelyn H. Lauder (Fot. materiały prasowe Estée Lauder) Evelyn H. Lauder (Fot. materiały prasowe Estée Lauder)

Nigdy nie chodziło jednak tylko i wyłącznie o wstążkę. Zaangażowanie Evelyn w budowanie świadomości raka piersi uratowało wielu osobom życie w czasach, gdy o chorobie nie mówiono otwarcie. Evelyn wierzyła, że jeśli Różowa Wstążka stanie się symbolem walki z chorobą na całym świecie, dostarczy impulsu do rozpoczęcia debaty, poszerzenia powszechnej świadomości oraz zjednoczenia ludzi w jednym celu. I tak się stało. Różowa Wstążka zapoczątkowała wciąż rozwijający się globalny ruch, który buduje świadomość i gromadzi fundusze na ratujące ludzkie życie badania medyczne, edukację oraz opiekę lekarską.

Różowa wstążka to największy program socjalny Grupy Estée Lauder skupiający mieszkańców wszystkich zakątków globu wokół wspólnego celu – stworzenia świata wolnego od raka piersi #CzasPokonaćRakaPiersi

#RodzinaELC (Fot. materiały prasowe) #RodzinaELC (Fot. materiały prasowe)

Pandemia koronawirusa zmieniła naszą codzienność i zachwiała poczuciem bezpieczeństwa nas wszystkich. Jednak czasy te stały się szczególnie ciężkie dla osób borykających się z chorobami nowotworowymi. Ta trudna sytuacja przyniosła nam jednak poczucie jedności, nadziei i wspólnoty, w ramach której łączymy nasze siły w walce z chorobą nowotworową, która nie zaczeka, aż pandemia się skończy.

Grupa Estée Lauder mocniej niż kiedykolwiek do tej pory poczuła, jak ważne jest wspieranie siebie nawzajem, badania medyczne, profilaktyka, personel medyczny i opiekunowie znajdujący się na pierwszej linii ognia walki z chorobą.

I choć jesteśmy świadomi, jak bardzo zmienił się świat, odwieczna misja Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi – wyeliminowanie choroby z naszego życia – wydaje się bardziej aktualna niż kiedykolwiek wcześniej.

Różowa Wstążka w Polsce

Polski oddział Estée Lauder Companies co roku, od samego początku istnienia firmy w Polsce, realizuje Kampanię na Rzecz Walki z Rakiem Piersi. Kampania ma wymiar edukacyjny, naukowy i finansowy.

W Polsce rak piersi wciąż zbiera za duże żniwo. Szerzenie świadomości o tej chorobie i profilaktyce jest niezwykle ważne. Według opublikowanego w 2019 roku raportu Narodowego Instytutu Zdrowia-PZH w Warszawie, w latach 2010-2016 współczynnik zgonów z powodu tego nowotworu zwiększył się u nas o 7,2 proc. Specjalistom ciężko wskazać jednoznaczną przyczynę. „Pewnie wiele spraw się na to składa, ale moim zdaniem u części kobiet zbyt długi jest okres od podejrzenia rozwoju raka piersi do rozpoczęcia leczenia” - powiedział PAP dr n. med. Tadeusz Pieńkowski, prof. nadzw. CMKP, kierownik Kliniki Onkologii i Hematologii CMKP w Szpitalu MSWiA w Warszawie, prezes Polskiego Towarzystwa do Badań nad Rakiem Piersi. (Źródło: "Puls Medycyny")

Rozdaliśmy już ok. 173 mln różowych wstążek na całym świecie. (Fot. materiały prasowe Estée Lauder) Rozdaliśmy już ok. 173 mln różowych wstążek na całym świecie. (Fot. materiały prasowe Estée Lauder)

W naukowym wymiarze polska akcja wpiera badania nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzone pod kierownictwem profesora Jana Lubińskiego, założyciela i kierownika Ośrodka Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.

W minionym roku kontynuowaliśmy aktywnie prace w ramach programu leczenia kobiet z rakiem piersi i mutacjami BRCA1/BRCA2 za pomocą cis-platyny. Do chwili obecnej łącznie w programie leczonych było 215 pacjentek - mówi prof. Jan Lubiński. (...) Do badania włączamy pacjentki z nowotworami, które są leczone cis-platyną nie tylko przed – ale i pooperacyjnie. Ponadto do badań włączani są pacjenci z mutacjami BRCA1/BRCA2 i różnymi lokalizacjami nowotworów pozasutkowych, np. z rakami żołądka, jelita grubego, trzustki, wątroby itd. W przypadkach, w których nie jest obserwowana całkowita, a jedynie częściowa remisja guza, resztki utkania raka po leczeniu są poddawane szczegółowej analizie molekularnej co umożliwia bardziej precyzyjną personalizację leczenia”.

Kampanię może wesprzeć każdy, kto kupi produkty z Różową Wstążką. Estée Lauder Poland co roku przekazuje od 20 do 50 proc. sprzedaży wybranych produktów na badania leczenia raka piersi. W tym roku kilka marek kosmetycznych Estée Lauder Companies wspiera misję uwolnienia świata od raka piersi i przekazuje fundusze na rzecz badań nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzonych w Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.

Jak działa Kampania na rzecz Walki z Rakiem Piersi na świecie?

Rak piersi to najczęściej diagnozowana u kobiet z całego świata choroba, które zbiera swoje żniwo szczególnie w krajach rozwijających się, gdzie w większości przypadków wykrywana jest w późnych stadiach. Zaangażowanie naszej społeczności i #RodzinyELC przyczynia się do prawdziwych postępów w walce z tym nowotworem.

  • W Stanach Zjednoczonych od końca lat 80-tych ubiegłego wieku śmiertelność z powodu raka piersi spadła wśród kobiet o 40%, a dziś żyje tam ponad 3,8 mln osób, którym udało się tę chorobę pokonać.
  • Na całym świecie, dzięki wsparciu klientów, pracowników i partnerów, udało się zebrać ponad 89 mln dolarów, które przeznaczono na ratujące życie badania, edukację oraz opiekę medyczną.
  • Mobilizujemy pracowników na całym świecie do pozytywnego wpływania na społeczeństwo oraz wspólnego podejmowania działań wspierających ponad 60 organizacji walczących z rakiem piersi na całym świecie.
  • Wspieramy najbardziej obiecujące badania nad rakiem piersi prowadzone przez naukowców z całego świata oraz Fundację na rzecz Badań nad Rakiem Piersi (BCRF) założoną przez Evelyn H. Lauder w 1993 roku.
Badania te obejmują swym zakresem wiele dziedzin powiązanych z nowotworami, zarówno medycznych, społecznych jak i psychologicznych. Oto kilka przykładowych obszarów:
  • opracowywanie nowych testów diagnostycznych;
  • prace nad wynalezieniem leków;
  • badania dysproporcji na świecie, w celu usprawnienia dostępu do opieki zdrowotnej w zaniedbanych społecznościach w Afryce;
  • określenie nowych strategii profilaktyki nowotworów;
  • prace nad terapiami mających na celu polepszenie jakości życia kobiet, które pokonały nowotwór, zrozumienie roli stresu wywołanego diagnozą, ich wpływ na wyniki badań pacjentek oraz jakość ich życia;
Pracownicy naukowi wspierani przez Fundację na rzecz Badań bad rakiem Piersi (Fot. materiały prasowe Estée Lauder) Pracownicy naukowi wspierani przez Fundację na rzecz Badań bad rakiem Piersi (Fot. materiały prasowe Estée Lauder)

Elizabeth Hurley, światowa ambasadorka akcji:

"Bycie częścią ruchu na rzecz wyeliminowania raka piersi z naszego życia to dla mnie źródło niesłabnącej satysfakcji. (...) Dane mi było zaobserwować wielkie postępy w badaniach, które sfinansowaliśmy oraz porozmawiać z liderami w tej dziedzinie, którzy przemawiają wspólnym głosem: musimy kontynuować finansowanie badań naukowych, terapii oraz opieki medycznej, które przybliżają nas do położenia kresu chorobie. (...) Jestem dumna, że mogę nosić Różową Wstążkę i być drobną cegiełką w globalnym ruchu, którego celem jest wyeliminowanie tej strasznej choroby raz na zawsze z naszego życia”

  1. Zdrowie

Niezwykła kampania Różowej Wstążki

Do grona ambasadorów Różowej Wstążki dołączyli: Anita Włodarczyk, Sandra Kubicka, Joanna Jędrzejczyk, Olivier Janiak, Helena Norowicz, Sonia Ziemba oraz Marta Superstyler. (Fot. materiały prasowe Estée Lauder)
Do grona ambasadorów Różowej Wstążki dołączyli: Anita Włodarczyk, Sandra Kubicka, Joanna Jędrzejczyk, Olivier Janiak, Helena Norowicz, Sonia Ziemba oraz Marta Superstyler. (Fot. materiały prasowe Estée Lauder)
Zobacz galerię 10 Zdjęć
„To coś więcej niż wstążka. To symbol wspólnej walki” - tak brzmi tegoroczne hasło kampanii Estée Lauder. Do grona ambasadorów dołączyli w tym roku: Anita Włodarczyk, Sandra Kubicka, Joanna Jędrzejczyk, Olivier Janiak, Helena Norowicz, Sonia Ziemba oraz Marta Superstyler.

Wystąpili oni w dedykowanej sesji zdjęciowej, by wesprzeć inicjatywę i wspólnie budować świadomość, że z rakiem piersi można – a nawet trzeba – walczyć. Każda z tych osób ma inne priorytety, inną sytuację życiową, inną profesję. Dla każdej z nich kolor różowy oznacza coś innego, każda inaczej opowiada o tym, co motywuje ją do profilaktyki, jak wspiera osoby dotknięte chorobą oraz jak demonstruje gotowość do walki.

Estee Lauder Companies od prawie 30 lat jest zaangażowane w walkę przeciwko rakowi piersi. Jako część globalnej organizacji, Estee Lauder Poland również w tym roku zaangażowało się w tę piękną inicjatywę.

Od 1 października w perfumeriach Sephora, Douglas oraz w salonach firmowych Estee Lauder będzie można zakupić produkty oznaczone Różową Wstążką. Od 20 do 50 proc.  wartości sprzedaży tych produktów zostanie przeznaczone na rzecz badań prowadzonych przez Międzynarodowe Centrum Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.

Zobacz jakie produkty biorą udział w akcji Różowa Wstążka.