Czego nie jeść, żeby mieć dobry nastrój?

Niezdrowa_dieta
123rf.com

Jesteś tym, czym jesz – znamy tę prawdę. Badania wskazują, jakie jedzenie źle wpływa na nasze samopoczucie, a w dużych ilościach potrafi nawet doprowadzić do depresji. Czego nie jeść w trosce o swoje zdrowie psychiczne?

niezdrowa dieta

123rf.com

1. Cukier rafinowany

Czekoladowy batonik smakuje wyśmienicie i zapewnia nam przypływ energii oraz dobrego nastroju do 20 minut. W dłuższej perspektywie rafinowany cukier sprawia, że poziom glukozy we krwi gwałtownie spada, co zakłóca nasze samopoczucie, uszczupla energię i zaburza sen.

2. Sztuczne słodziki

Należy ich unikać zwłaszcza przy skłonnościach do depresji. Blokują one bowiem produkcję neuroprzekaźnika serotoniny, powodując spadki nastroju, bóle głowy i bezsenność.

3. Żywność przetworzona

Chodzi głównie o przetworzone węglowodany, czyli białe pieczywo, makarony z mąki pszennej, ciasta, biały ryż. Początkowo podwyższają one poziom insuliny we krwi, ale za jakiś czas powodują, że jesteśmy zmęczeni i poirytowani.

4. Uwodornione oleje

Smażony kurczak, ser, kalmary, frytki i tak dalej mogą przyczynić się do spadku nastroju. Zatykają one tętnice, przeszkadzając przepływowi krwi do mózgu. A to powoduje zmęczenie i brak radości.