Walczymy z bezsennością – 5 rad

Walczymy z bezsennością - 5 rad
123rf.com

Po męczącym dniu marzysz o głębokim śnie. Przykładasz głowę do poduszki… a tu nic. Jak powstrzymać frustrację i przywołać sen? Nasze rady mogą pomóc.
Wszyscy znamy powody bezsenności: w czołówce są takie powody, jak praca zmianowa, przepracowanie, stres czy depresja. Ale są też dużo lżejsze przyczyny, które równie łatwo odbierają nam sen. Jakie są i jak sobie z nimi poradzić?

1. Nie patrz na zegarek. Budzisz się w nocy i patrzysz na budzik. Przeraża cię, jak mało czasu zostało do rana. Nie rób tego! Świadomość, że niedługo trzeba wstawać, albo że dopiero co zasnęliśmy, tylko zwiększa frustrację, powoduje niepokój i w efekcie, odsuwa błogi sen. Dlatego budzik stawiamy daleko od łóżka i najlepiej tak, by nie widzieć, którą godzinę wskazuje.

2. Nie pij dużo kawy. Kofeina utrzymuje się w twoim organizmie długo po wypiciu pierwszej filiżanki kawy – nawet do 15 godzin. Dlatego nie pij kawy na kilka godzin przed położeniem się do łóżka, bo aż do rana możesz bezradnie szukać przyczyn bezsenności.

3. Nie myśl o śnie. Nie ma nic gorszego niż myślenie o tym, czy się zaśnie przed położeniem się do łóżka. Jeśli kładziesz głowę na poduszkę z wielkim znakiem zapytania: czy sen przyjdzie? już na wstępie wprowadzasz organizm w stan takiego niepokoju, że sen jest ostatnią rzeczą, jaka się może zdarzyć. A jeśli kładziesz się do łóżka już myśląc o tym, ile absorbujących czynności będziesz musiała wykonać następnego dnia rano, to równie dobrze możesz wstać i zacząć je robić, bo pobudzony organizm raczej nie obdarzy cię zasłużonym odpoczynkiem.

4. Żadnego alkoholu. Przynajmniej przed snem. Nawet jeśli alkohol pomaga ci zasnąć, to również pomaga się obudzić w środku nocy. Alkohol działa pobudzająco na mózg, więc nie zdziw się nocnym pobudkom.

ZAMÓW

E-WYDANIE

5. Papierosy out! Chociaż naukowcy odkryli, że papierosy wcale nie pobudzają do działania, tylko są „pozornym” uspokajaczem naszego stresu, to nikotyna uwalnia się stopniowo w mózgu, powodując przerwy w śnie. Dlatego odradzamy papierosy przed pójściem spać.

 

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>