fbpx

Pożegnanie urazy

Pożegnanie urazy
123rf

Każdy z nas narażony jest na krzywdę i ból. Od naszej dojrzałości i świadomości zależy, w jaki sposób poradzimy sobie z trudnymi uczuciami. Jak nie trzymać latami urazy? Oto 8 kroków, które mogą pomóc ci się od niej uwolnić.
1. Potwierdzenie problemu

Żeby pozbyć się problemu, trzeba go nazwać. Kiedy pozwolisz sobie, żeby przyznać się do tego, że zostałaś skrzywdzona, masz za sobą pierwszy krok do tego, żeby uwolnić się od noszenia w sobie urazy.

2. Podziel się swoimi uczuciami

Gdy problem zostanie już zidentyfikowany, ważne jest żeby podzielić się nim z kimś, kto jest ci przyjazny, życzliwy i jednocześnie obiektywny. Może to być terapeuta, przyjaciel, mąż. Opowiadając o sytuacji i dzieląc się tym, co cały czas w związku z nią czujesz, uwalnia od wewnętrznego napięcia, spowodowanego trudną tajemnicą.

3. Zamień się miejscami

Kiedy już zajęłaś się sobą, czas na to, żebyś popracowała nad zrozumieniem drugiej osoby. Jej punkt widzenia, jej uczucia, chociaż nie usprawiedliwiają, tego co zrobiła, pozwolą ci łatwiej puścić urazę.

4. Zaakceptuj to, co jest

Pogódź się z tym, co się stało. Pomyśl, że dzisiaj nie masz na to wpływu, przecież nie możesz cofnąć czasu. Po prostu zaakceptuj.


5. Odwróć uwagę

Podejmij decyzję, że to już przeszłość. Nie myśl już o tej bolesnej sprawie, nie rozmawiaj o niej. Zajmij się chwilą obecną, swoim teraźniejszym życiem.

6. Znajdź pozytywy

Każde wydarzenie uczy nas czegoś o nas samych, a to cenna lekcja. Minus niesie za sobą plus. Zastanów się, czy to doświadczenie ostatecznie cię wzmocniło, zahartowało, pokazało kim nie jesteś i kim jesteś?

7. Odpuść sobie

Długotrwały żal sieje spustoszenie w psychice i ciele. Trudne doświadczenie wyobraź sobie jako czarną maź, którą umieszczasz w słoiku i zakopujesz w ziemi, a w tym miejscu wyrasta piękny kwiat.

8. Wybacz

Wybaczyć nie oznacza całkowicie zapomnieć. Wybacz dla siebie, to jedyny sposób, żeby cieszyć się spokojem i dobrymi uczuciami. Wybacz też sobie, że uczestniczyłaś w tym wydarzeniu i na przykład nie obroniłaś się. Możesz wyobrazić sobie sąd. Postaw przed nim osobę, która cię skrzywdziła i siebie. Opowiedz o tym, co się zdarzyło i patrz na twarze sędziów. Odpuszczają winę? Jeśli tak, jesteś wolna.

Ból emocjonalny – jak go uwolnić? – TUTAJ

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze