Apetyt na słodycze – jak nad nim zapanować?

Apetyt_na_slodycze
123rf.com

W cukrze i wyrobach cukierniczych występują węglowodany proste. Ich nadmiar przekształca się w tłuszcze, które odkładają się w organizmie i powodują otyłość. Poza tym, jedzone w dużych ilościach, gwałtownie podwyższają poziom glukozy we krwi, co wywołuje napady łaknienia. Jak powstrzymać apetyt na słodycze?
Każdy z nas pamięta sytuację, gdy zaspokoił głód batonikiem. Niestety poczucie sytości nie utrzymuje się wtedy długo i sięgamy po kolejną słodycz.

Oto kilka zasad, które pomogą nam trwale zmniejszyć apetyt na słodycze.

  1. Wprowadź do diety jak najwięcej pełnego, roślinnego pożywienia.
  2. Pamiętaj, że tzw. naturalne słodziki, takie jak fruktoza i brązowy cukier są niemal w takim stopniu rafinowane jak biały cukier i mają podobne działanie.
  3. Jeśli jesz mięso, to zawsze dla równowagi zjadaj DUŻO warzyw.
  4. Jedz kiełki, zawierają one cukier powstający w procesie kiełkowania.
  5. Ćwicz, biegaj, oddychać głęboko, medytuj, aż ochota na słodycze mnie.
  6. W przypadku nasilonego apetytu na cukier:
    • jedz słodkie warzywa (buraki, karczochy, marchewki, dynie, słodkie ziemniaki, pasternak) lub seler naciowy;
    • pij gorącą wodę małymi łyczkami;
    • jedz owoce suszone, np.: jedną rodzynkę czy kawałek daktyla ssij jak landrynkę.

Ludzie, którzy jedzą mniej cukru, mają lepszy nastrój, potrafią zarządzać swoimi emocjami, lepiej śpią, poprawia im się pamięć i koncentracja, rzadziej się przeziębiają i mają zdrowe zęby. Ogólnie poprawia się ich zdrowie.