Ćwiczenia oddechowe

cwiczenia oddechowe
123rf.com

Ćwiczenia oddechowe czynią człowieka spokojniejszym i szczęśliwszym. Przekonaj się sama – oddychaj i licz.
Jeśli myślisz o tym, co możesz zrobić, żeby wzrosło twoje poczucie szczęścia, raczej nie wpadasz na pomysł, że warto byłoby sobie pooddychać. Masz przekonanie, że oddychanie jest automatyczną funkcją organizmu, nad którą nie trzeba się zastanawiać. Tymczasem nauczyciel Glen Schneider w książce po tytułem „Dziesięć oddechów do szczęścia” przekonuje, że z oddychania możemy korzystać codziennie po to, żeby cieszyć się pięknem życia i korzystnie wpłynąć na jego doświadczanie. Świadome rytmiczne oddychanie pozwala nam rozkoszować się życiem w pełni. Kiedy regularnie wykonujemy ćwiczenia oddechowe, więcej słyszymy, widzimy, czujemy. Jesteśmy bardziej świadomi nurtu życia i naszego w nim udziału. Życie zaczyna smakować.

Jak to działa? Wypróbuj następujące ćwiczenie oddechowe

1. Zatrzymaj się w tym, co aktualnie robisz.
2. Zamknij oczy.
3. Połóż swoją dominującą rękę na brzuchu, żeby skupić się na oddychaniu.
4. Weź trzy głębokie oddechy (to pomaga oczyścić umysł).
5. Kiedy poczujesz się bardziej obecna, otwórz oczy i spójrz na jakiś przedmiot, na którym chcesz się skoncentrować. Powoli weź głęboki wdech, a następnie zrób wydech. Policz to jako pierwszy oddech.
4. Kontynuuj oddychanie do dziesięciu. Kiedy oddychasz uważnie obserwuj jakiś przedmiot – jego kształt, kolor a równocześnie bądź uważna na to, co słyszysz i jaki zapach czujesz. Wyostrz zmysły.
5. W ten sposób oddychając i licząc, stajesz się bardziej świadoma swojego ciała – wszelkich emocji i wrażeń, które w tobie powstają. Każda komórka twojego ciała otwiera się na spotkanie z rzeczywistością, która staje się nowa.

Oddech jest z tobą zawsze i zawsze jest dostępny. Możesz z tej praktyki korzystać w dowolnej chwili i miejscu. Możesz ją zastosować, kiedy jesz czekoladę, oglądasz zachód słońca, jesteś na spacerze z psem, masz wolny moment w pracy. Schneider radzi, żeby to ćwiczenie wykonywać przynajmniej raz dziennie. Systematyczność sprawi, że odkryjesz rzeczy, których dotąd w ogóle nie zauważałaś, bo w twoim mózgu wytworzą się nowe neurochemiczne szlaki. Nie będziesz już powtarzała starych szkodliwych dla siebie nawyków i wzorców, które nosisz w sobie od dzieciństwa. Badania neurologiczne dowodzą, że już 10 świadomych głębokich oddechów wpływa na pozytywne zmiany w mózgu.